به گزارش افکارنیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، شرایط انتقال پایتخت با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و معاونین وزیر راه و شهرسازی و کشور مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اهمیت موضوع ساماندهی پایتخت باعثشده تا کمیسیون شوراها با توجه و دقت در این حوزه وارد شده و مطالعات کارشناسی گسترده روی آن انجام دهد.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس، هماهنگی و همراهی مجلس و دولت در این طرح را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: دولت و مجلس با هماهنگی و تعامل مناسبی که دارند به دنبال حل مشکلات و معضلات پایتخت هستند تا با استفاده از نظرات کارشناسی و بهره‌مندی از ایده‌های نخبگان، نواقص پایتخت را اصلاح کنیم.

وی هدف اصلی این طرح را ساماندهی پایتخت ارزیابی کرد و در این زمینه توضیح داد: در این طرح، صرفاً به انتقال پایتخت پرداخته نشده و تلاش شده تا جمیع معضلات موجود در حوزه پایتخت مورد توجه قرار گیرد تا چنانچه پس از بررسی‌های لازم تصمیم بر انتقال پایتخت شد، در آن صورت اقدامات لازم صورت پذیرد.

خجسته خاطرنشان کرد: در این جلسه انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از عزم جدی دولت برای ساماندهی پایتخت خبر داد و خواستار بررسی دقیق این طرح شد.

وی همچنین تصریح کرد: معاونان وزیر راه و شهرسازی، معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و قائم مقام وزیر کشور از دیگر حاضرین در این جلسه بودند که بنا بر این شد نظرات پیشنهادی دولت نیز در این زمینه تحویل کمیسیون شود.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی تخصصی ساماندهی پایتخت درباره زیرساخت‌های شهری و انتقال پایتخت و مسائل مرتبط با آن، تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام /
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۳۰۴۰۰۱۳۳۶#sthash.iNxTpqvy.dpuf