علت حادثه قطار تهران - مشهد اعلام شد

به گزارش افکارنیوز، محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه؛ علت اصلی وقوعسانحه قطار تهران - مشهد(در روز پنجشنبه) است.

در حادثهتصادفپنجشنبه شب دو قطار در ایستگاه امروان در ۴۵ کیلومتری دامغان یک نفر جان باخت و ۳۱ نفر زخمی شدند.

محسن پورسید آقایی افزود: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

وی گفت: سه نفر از مدیران شامل معاون اداره کل شاهرود، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی راه اهن شاهرود برکنار شدند و دیگر رؤسای ادارات مرتبط تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده شدند.

پورسید آقایی افزود: مدیرکل راه آهن شاهرود داوطلبانه به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که موافقت شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.

وی افزود: اولویت این طرح مسیر تهران - مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد و بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد.

پورسید آقایی گفت: با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم ،لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.