به گزارش افکارنیوز، پروژه زیرگذر عابرپیاده چهارراه ولیعصر(عج) نخستین زیرگذر عابر پیاده کشور است که به دلیل حجم بالای تردد در این تقاطع ساخته شد. این زیرگذر اگرچه به صورت کامل تحویل شهروندان شده است اما به زودی یک ورودی دیگر در خط ۴ مترو به آن اضافه می شود که با بهره برداری از آن، تجمع مسافران مترو در ورودی اول به نصف تقلیل می یابد.

رامین حسین‌نژاد معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ در توضیح این مطلب گفت: زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر به طور کامل با ۱۸ دستگاه پله برقی و ۸ ورودی افتتاح شده و تکمیل ورودی جدید خط ۴ مترو هم اکنون در دستور کار ماست.

وی با تأکید بر اینکه پروژه در حال حاضر تکمیل است، افزود: با این حال برای تکمیل تر شدن پروژه لازم دانستیم که یک ورودی دیگر نیز در شمال تقاطع چهارراه ولیعصر احداثکنیم تا از حجم تردد مسافران در ورودی اول کاسته شود.

معاون شهردار منطقه ۶ تصریح کرد: هم اکنون ۷۰ درصد از تونلی که در ضلع شمال چهارراه ولیعصر واقع است، ساخته شده و کارهای زیربنایی آن در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال این ورودی نیز به شهروندان خدمات رسانی کند. خط ۴ متروی تهران در چهارراه ولیعصر تنها یک ورودی و خروجی دارد که به زیرگذر متصل شده است، اما ورودی جدید بدون اتصال به زیرگذر مسافران را به روی سطح آورده و به طور حتم از حجم تردد مسافر در این خط کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس مسافران می‌توانند از دو ورودی مترو رفت و آمد داشته باشند، اظهار کرد: هم اکنون در ضلع شمال شرق یک ورودی وجود دارد که با تکمیل ورودی جدید با فاصله ۱۰۰ متری یک ورودی دیگر نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با تکمیل ورودی جدید مسافران خط ۴ مترو صاحب دو ورودی خواهند شد، گفت: امیدواریم این ورودی تا پایان سال به بهره برداری برسد.