اشباع بهشت زهرا تا سال ۹۵

به گزارشافکارنیوز،علیرضا دبیر در آستانه سالگرد شهادت شهید چمران، دقایقی را برای ادای احترام بر مزار این شهید بزرگوار فاتحه خواند و بر ضرورت مجزا شدن بودجه نگهداشت حرم مطهر تاکید کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدیدهای عملیاتی از مناطق، شرکت ها، سازمان ها و معاونت های شهرداری تهران از سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام(ره) بازدید کرد و دقایقی را برای ادای احترام بر مزار اولین شهید هسته ای ایران فاتحه خواند.

در این بازدید که با همراهی پرویز سروری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران انجام شد؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران مسائل و مشکلات مربوط به مجموعه عروجیان، طرح توسعه بهشت زهرا، حرم مطهر حضرت امام(ره)، قطعه شهدا و … را بررسی کردند.

علیرضا دبیر و پرویز سروری وضعیت سالن های تطهیر مجموعه عروجیان، سردخانه های مجزا برای متوفیان زن و مرد، سالن تبرعی، سالن اقامه نماز میت، حسینیه عطر یاس و … را از نزدیک بررسی کرده و پس از گفتگو با غسال های زن و مرد این مجموعه در خصوص مشکلات معیشتی شان، بر ضرورت ارتقای منزلت شغلی کارکنان آرامستان تاکید کردند.

طرح توسعه سازمان بهشت زهرا(س) از دیگر بخش های بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود که در آن بر ضرورت مکان یابی برای قطعه های جدید، تاکید شد. توکلی رییس سازمان بهشت زهرا با اشاره به اشباع قطعه های موجود تا سال ۹۵، در مسیر بازدید از زمین های پیشنهادی بهشت زهرا، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواست نگاه ویژه ای به این طرح داشته باشند.

در ادامه این بازدید رییس کمیسیون برنامه و بودجه مراحل ساخت فضای داخلی صحن حرم حضرت امام(ره) را بررسی کرد و مجزا شدن بودجه نگهداشت این حرم مطهر را ضروری دانست.

قطعه شهدا یکی از طولانی ترین قسمت های بازدید اعضای شورای اسلامی تهران بود. میدان ۳۰ هزار شهید، مقبره مادران و پدران چند شهید، مقبره شهید بروجردی، شهید رستگار، شهید افشردی(حسن باقری) شهید تهدانی مقدم و دیگر شهدا از جمله توقفگاه هایی بود که بازدیدکنندگان برای ادای احترام و قرائت فاتحه لحظاتی را در آنجا سپری می کردند.