به گزارش افکارنیوز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در گذشته قشر تحصیلکرده کمتر به اعتیاد مبتلا می‌شدند ولی امروزه مصرف مواد مخدر در میان تحصیلکرده ها رو به افزایش است.

ستاد مبارزه با مواد مخدر به نقل از سیامک مره صدق اعلام کرد: متاسفانه شاهد استفاده مواد مخدر در میان افراد تحصیلکرده هستیم، برخی از این افراد(پزشکان و مهندسان) که برای مردم گروه های مرجع هستند به مواد مخدر آلوده شده اند.

وی اظهار داشت: هیچ کس با نیت معتاد و بی خانمان شدن سراغ موادمخدر نمی‌رود، تمام افرادی که به عوارض شدید استفاده از مواد مبتلا شدند از ابتدا به صورت تفریحی مصرف را شروع کرده اند از این رو باید این را به جوانان گوشزد کنیم.

به گفته این نماینده مجلس، از نظر علمی ثابت شده متوسط عمر فردی که به صورت تزریقی از مواد مخدر استفاده می‌کند، کمتر از پنج سال است.

وی با بیان این که آمار مصرف قرص بین دانشجویان رو به افزایش است، یکی از دلایل این امر را فروش بدون نسخه این داروها توسط داروخانه‌ها عنوان کرد و گفت: مصرف آمفتامین‌ها باید زیر نظر پزشک متخصص باشد بنابراین کنترل وزارت بهداشت و درمان بر داروخانه‌ها بسیار ضروری به نظر می رسد.

ازدواج گرایش به موادمخدر را کاهش می‌دهد

مره صدق اظهار داشت: موادمخدر صنعتی، محرک و روانگردان ها بسیارخطرناک هستند و آسیب‌های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند، فردی که معتاد است برای به دست آوردن پول مواد، به هر کاری دست می‌زند پس نمی‌توان گفت که فقط خود و اطرافیانش در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه ازدواج گرایش به مواد مخدر را کاهش می‌دهد، افزود: بر اساس فرهنگ زیبای ایرانی، فرزندان تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند در کانون خانواده زندگی می‌کنند و همین امر به مراقبت از آنها منجر خواهد شد.

به گفته مره صدق، علائق و وابستگی‌های خانوادگی فرزندان را مقید می‌کند که ساعت‌های رفت و آمد کنترل شده‌ای داشته باشند یعنی بدون هیچ محدودیتی، فقط برای رعایت حرمت خانواده، جوان بسیاری از قوانین را رعایت می‌کند.

وی ادامه داد: خانواده، جوان را پایبند میکند و رفتار اجتماعی او را به گونهای پیش میبرد که به قداست خانواده لطمه نزند.