به گزارش افکارنیوز، ناصر خدر نژاد با بیان این مطلب افزود: از ابتدای ماه رمضان(اوایل تیرماه) به دلیل انعقاد قرار دادهای جدید با شرکتهای عراقی و همچنین تجدید نظر برای هتلها و مراکز اقامتی، اعزامها به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز تعطیل می شود و پس از آن مجددا به روال عادی باز می گردد.

وی گفت: معمولا در ماه مبارک رمضان استقبال زیادی از سوی زائران برای اعزام به عتبات عالیات انجام نمی شود و تعداد زائران کم می شود به همین دلیل هر ساله برای چندین روز اعزامها متوقف می شود که امسال نیز اینگونه خواهد بود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در مورد شرایط عراق نیز برای اعزام زائران تاکید کرد: در حال حاضر شرایط امنیتی برای اعزام زائران در این کشور فراهم است و خوشبختانه تا به امروز مشکلی برای هیچیک از زائران اعزامی ایجاد نشده است.

خدرنژاد گفت: در حال حاضر سفر به سامرا و کاظمین از برنامه زیارتی زائران ایرانی حذف شده است و زائران به کربلا و نجف اعزام می شوند که این شهرها از امنیت کامل برخوردارند.

به گفته وی، زائرانی که طی هفته گذشته از سفر به عتبات عالیات انصراف داده اند نوبت آنها محفوظ است و در زمانی که بخواهند اعزام می شوند و البته هیچ خسارتی نیز از آنان دریافت نمیشود.