ساخت ۱۴ مسجد فاخر در بزرگراه امام علی(ع)

گروه اجتماعی؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد از ساخت ۱۴ مسجد فاخر در بزرگراه امام علی(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر این ساخت مساجد فرامنطقه ای و ملی در مبادی ورودی پایتخت نیز در دستور کار قرار گرفته که با نهایی شدن گزارش معاونت شهرسازی در خصوص آمایش و نیازسنجی مناطق عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارشافکارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین امرودی ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای سیاست های مدیریت شهری مبنی بر توسعه مساجد، ارتقای هویت دینی و رعایت اصول معماری اسلامی و ایرانی ساخت مساجد در معابر اصلی و مبادی ورودی تهران در دستور کار گرفته است که با جدیت امور اجرایی آن پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت ۱۴ مسجد در بزرگراه امام علی(ع) یکی از مهمترین اقداماتی است که با این هدف در حال انجام است گفت: در خصوص ساخت مساجد در مبادی ورودی شهر نیز تا کنون پیشرفت های خوبی در مناطق ۴ و ۱۳ حاصل شده و آغار عملیات اجرایی در مبادی دیگر نیز منوط به نهایی شدن گزارش معاونت شهرسازی در خصوص آمایش و نیازسنجی مناطق است.

معاون شهردار تهران از برگزاری مراسم نصب گنبد مسجد ۷۲ تن در میدان آزادی خبر داد و عنوان کرد: میدان آزادی یکی دیگر از مبادی ورودی شهر تهران است که کلنگ احداثمسجد ۷۲ در مجاورت پایانه مسافربری و ایستگاه مترو آزادی با حضور شهردار تهران و رییس ستاد اقامه نماز بر زمین خورد و به زودی مراسم نصب گنبد آن برگزار می شود.

رییس شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد با اشاره به اینکه حرم مطهر امام(ره) نماد شهر تهران است و در این مبدا ورودی مسجدی ساخته نخواهد شد ادامه داد: حرم امام راحل نماد و زینت بخش کلانشهر تهران است و به دلیل جامع بودن و محوریت این مکان مقدس ساخت مسجد در این مبدا پیش بینی نشده است.

امرودی از احتمال تعیین کاربردی مسجد برای خانه های شهید خبر داد و گفت: شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد با پیشنهاد تبدیل خانه های شهیدی که از اولویت های لازم برخوردار هستند به مسجد موافقت کرده ولی این پیشنهاد برای اجرا نیازمند تصویب کمیته تملک خانه شهید است.

وی ادامه داد: شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد حلقه اتصال ارکان مدیریت شهری، امور مساجد و ستاد اقامه نماز و مصوبات این شورا برای مجموعه شهرداری تهران لازم الاجرا است. این شورا تدوین سند توسعه مساجد، رصد وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی ساخت مساجد، بررسی گزارش معاونت معماری و شهرسازی در خصوص آمایش و نیازسنجی مناطق، ساخت مساجد در مدارس و بوستان ها همچنین تعیین هیات امنای مساجد را در دستور کار دارد.