نرخ بیکاری جوانان ۲ برابر متوسط کشور

به گزارشافکارنیوز،کورش پرند با اشاره به نرخ رشد بیکاری به عنوان چالش اصلی دنیای امروز، پیرامون فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص مدل اجرایی آموزش، تولید، بازاریابی و فروش و کارآفرینان موفق این حوزه مطالبی را بیان داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: با توجه به اینکه بین رشد اقتصادی و رفع بیکاری رابطه آماری و تحلیلی وجود دارد، آخرین آمار نشان می دهد که اگر کشور به رشد اقتصادی ۷ تا ۸ درصدی نرسد نمی توانیم رفع بیکاری و اشتغال پایدار داشته باشیم، مگر با عزم ملی و مدیریت جهادی.

پرند نرخ بیکاری جوانان کشور را ۲ برابر متوسط نرخ بیکاری کشور دانست و گفت: بیش از ۳۴ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند.

وی با بیان این مطلب که هرم دانشجویی کشور دچار مشکل شده است خاطر نشان کرد: در بسیاری کشورهای صنعتی جهان به ازای هر ۷ تکنسین یک کارشناس وجود دارد که این امر در کشور ما برعکس است یعنی ۶۶ درصد دانشجویان ما کارشناس و کمتر از ۲۳ درصد در مقطع کاردانی تحصیل می کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهم ترین دغدغه این سازمان را نزدیک شدن آموزش ها به بازار کار دانست و گفت: ۶۰ درصد کسانی که از آموزش های تخصصی ما استفاده کرده اند، جذب بازار کار می شوند.