دادستان خمینی شهر به عبرت گفت:عصر روز سوم خرداد و مصادف با روز زن" دو زوج و دو برادر بهمراه خواهرهایشان بهمراه جمعی از دوستان كه جمعا ۱۴ نفر" بوده اند یعنی شامل ۶ خانم و ۸ آقا كه میانگین سنی آنها ۲۳ تا ۲۹ سال بوده به قصد برگزاری برنامه ای تفریحی و با گرفتن باغ یكی از دوستانشان عازم خمینی شهر می شوند و پس از ورود به باغ و برداشتن پوشش های اسلامی و با پوششی بسیار نادرست در فضایی كه نامحرم در آن بوده است به رقص و پایكوبی می پردازند .

پس از گذشت مدت زمانی و با بالا رفتن صدای این افراد، توجه دو جوان حاضر در باغ مجاور محل جلب شده و از این زمان و بدلیل شرایط حاکم بر خانمها و خصوصا وضعیت پوشش آنها موجب تمرکز بیشتر این دو تن شده و بدنبال آن با تماس با سایر افراد، ۱۲ نفر دیگر نیز به جمع متخلفان اضافه شده و نگاه گناه آلود به جمعی که البته رعایت شرع و قانون و مصالح شخصی خود را نکرده بودند ادامه می یابد.

دادستان خمینی شهر می گوید:این جمع پس از حدود ۱۰ ساعت نگاه کردن و در حالتی که قطعا با هدایت شیطان بوده به فکر اقدامی جنایتکارانه افتاده و درست ساعت ۱۲ با پوشاندن صورتهای خودشان و با دردست داشتن سلاح سرد و با ایجاد رعب و وحشت وارد باغ شده و اقدام به ضرب و شتم حاضرین میکنند و متاسفانه آقایان حاضر هم هیچگونه مقاومتی صورت نمی دهند و این افراد نیز با سواستفاده از وضعیت موجود و ترساندن حاضرین، مردها را در اتاقی حبس کرده و سپس به سرعت خانمها را بوسیله خودرو از محل خارج کرده و به نقطه ای در همان نزدیکی منتقل و در شرایطی بسیار ناراحت کننده دست به آزار و اذیت بانوان می زنند و پس از قرار گرفتن در شرایطی خطرناک نیز آنها را در محل رها کرده و از صحنه می گریزند.

در همین زمان و توسط یکی از افراد حاضر مراتب به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده می شود و فورا ماموران به محل اعزام و با گزارش قضیه به بازپرس کشیک دادسرای خمینی شهر که جا دارد از ایشان تشکر ویژه داشته باشم، دستورات لازم صادر و تمامی واحدهای پلیس بسیج و با انسداد مسیرها تجسس صورت گرفته و محل گرفتار شدن بانوان کشف و تمامی افراد در شرایطی حفاظت شده قرار می گیرند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه می گوید: خوشبخانه با کشف موقعیت نخست مجرمان و با دریافت این مسئله که باغبان مجاور نیز در مسئله دخالت داشته است، وی بازداشت و تحقیق از او آغاز و تا صبح ۶ نفر دیگر نیز تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی ادامه می دهد: گرچه دستگیری این ۶ نفر قدم مثبتی تلقی نمی شد اما منتهی به شناسایی تمامی ۱۴ مجرمی شد که مستقیما متهم به این جنایت بودند و این مسئله کار را برای ماموران ساده ساخت، چرا که ما دقیقا میدانستیم که افراد تحت تعقیب چه کسانی هستند و با استعلام سوابق افراد نیز مشخص شد که تعدادی از آنها سابقه دار و دارای اسامی مستعار و مشهور به فساد هستند.

از این زمان و با تلاش شبانه روزی بازپرس بت شکن و ماموران پلیس موفق شدیم تنها ۴ نفر از متهمان را بازداشت و تحقیقات خود را تکیمل نماییم و بدنبال آن نیزپدر دو متهم متواری که از افراد سابقه دار هستند را به جهت همکاری در اختفاء و فرار متهمان بازداشت کردیم.

بنابر این در این پرونده تا این لحظه ۱۴ شاکی داریم و ۱۴ متهم که ۴ نفر از آنها بازداشت شده و سایرین برای ما شناخته شده اما متواری هستند.

دادستان خمینی شهر در پاسخ به سوالی در خصوص باردار بودن یکی از خانمهای حاضر گفت: این مسئله کذب محض است، گرچه در اصل قضیه تاثیری نخواهد گذاشت اما ظاهرا یکی از حاضرین برای فرار از دست جانیان عنوان کرده که باردار است تا به او صدمه ای وارد نکنند اما این مسئله کاملا دروغ بوده و واقعیت ندارد.

این مقام قضایی که از سابقه موفقی در حوزه مفاسد اجتماعی در استان اصفهان برخوردار است در ادامه می گوید:

اتهام کنونی این افراد عبارت است از ۱ - آدم ربایی ۲ - سرقت مقرون به آزار ۳ - تجاوز به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی
دادستان خمینی شهر معتقد است که مهمترین کاری که صورت گرفته اینکه علیرغم پوشیده بودن صورت تمام متهمان در زمان ارتکاب جرم ما موفق شدیم بدون استثناء همه آنها را شناسایی کنیم و در حال حاضر دقیقا میدانیم که چه افرادی متهم هستند.

رضایی در پاسخ به این سوال که برخی در مورد برخورد با این افراد گلایه مند هستند گفت:

البته دوستان و عزیزان بدلیل نداشتن ارتباط مستیقیم با کار قضایی ممکن است اظهار نظری بکنند اما واقعیت این است که صرف گلایه کارساز نیست و بعضا طرح همین نقطه نظراتی که شاید هم به قصد اصلاح امور بوده است نه تنها کمکی نکرده، بلکه باعثاختفاء متهمان شده است.

این مقام قضایی در ادامه گفت: عزیزان باید دقیقا بفرمایند که ما چه کاری باید می کردیم که انجام نداده ایم، بازپرس دادسرا از نخستین لحظه وقوع ماجرا در کنار صحنه حضو ر داشته و بر تمام اقدامات پلیس نظالرت کرده و دستورات مقتضی را به موقع صادر کرده است و تحقیقات از شکات پرونده و افراد بازداشتی را به انجام رسانده و مظنونان و متهمان پرونده را بازداشت و روانه زندان کرده و بنده نیز شخصا تمام دستوراتی که لازم بوده صارد و هماهنگی را با نهادهای امنیتی و انتظامی در سطح استان برای تعقیب و بازداشت جنایتکاران صورت داده ام و همچنان نیز و علیرغم حجم زیاد پرونده های وارده به دادسرای خمینی شهر ف محکم ایستاده ام و کوتاه هم نخواهم آمد و در برخورد با مجرمان هم با هیچکس رودربایستی ندارم اما ممکن است تا زمانی که تمامی متهمان بازداشت نشده اند و تحقیقات لازم از آنها صورت نگرفته اقدامی صورت پذیرد.

اگر خدای ناکرده حتی یک نفر در اثر تعجیل و تحقیق ناکافی حقش ضایع شد و یا شکایتی در نظر گرفته نشد، بنده و همکاران تلاشگر در دادسرا مسئئول خواهیم بود، ولی همین نکته نیز باعثآرام بودن ما نخواهد شد.

بنده صریحا اعلام می کنم که تمامی دستورات لازم به دستگاه انتظامی را صادر کرده ایم و از این لحظه پلیس باید تلاش خود را مضاعف کرده و مجرمان را بازداشت کند.

دادستان خمینی شهراظهار کرد: روز گذشته اظهارات یکی از مسئولان انتظامی را در خصوص موضوع واقعه خمینی شهر شنیدم و باید عرض کنم که اکنون زمان طرح این نقطه نظرات نیست و بهتر است آقایان با سرعت مجرمان را که شناسایی شده و کاملا هویتشان آشکار است بازداشت کرده و تسلیم دستگاه قضایی نمایند و همانگونه که رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم پیش از این اعلام کردند، دستگاه قضایی آماده است که به سرعت و با قاطعیت این افراد را مجازات نماید.

بنده در دادسرای خمینی شهر و بازپرس محترم تمام سعی خود را معطوف به حل این مسئله کرده و آمادگی داریم تا هر زمان دستگاه انتظامی نیازمند دستورات قضایی مقتضی باشد به وظیفه خود عمل نماییم.

پس می بینید که برخی اظهار نظرها منصفانه نیست و باید در بیان انتقادات رعایت انصاف را کرد و از همه عزیزانی که در این رابطه سخنی بیان کرده اند هم می خواهم که دنبال کنید تا فورا افراد تحت تعقیب تحویل دستگاه قضایی شود و اگر پس از آن قصوری صورت پذیرفت ما باید پاسخگو باشیم.


از دادستان خمینی شهر می پرسیم که برخی گفته اند که رفتار این افراد در وقوع این ماجرا دخالت داشته و اگر آنها از پوشش مناسبی برخوردار بودند این ماجرا رخ نمی داد؟

رضایی می گوید: البته آسیب شناسی و بررسی این مسئله مهم و ارزشمند است و شخصا و با توجه به اشرافی که در خصوص مقوله مفاسد دارم، شک ندارم که برخی رفتارها در تحریک بزهکاران موثر و موجب بروز مخاطراتی خصوصا برای بانوان می شود اما ما باید بپذیریم که مردم در پشت دیوارهای بلند خانه هایشان نیازمند امنیت هستند و هیچگاه هم نباید از این مسئله کوتاه بیاییم، البته اگر فردی تخلف کرد و مزاحم دیگران شد و یا مرتکب فساد و ایجاد بساط لهو لعب شد و مشهود بود که پلیس باید فورا با آن برخورد نماید و در صورت وجود شکایت و یا حتی گزارش نیز ما فورا به آن رسیدگی و قاطعانه با هر شکل از راه اندازی اینگونه محافل فساد برخورد خواهیم کرد اما این به هیچ عنوان نمی تواند دلیلی برای توجیه اقدامات افراد جنایتکار و متخلف باشد و قرار نیست که اگر فردی زمینه ای را فراهم کرد، دیگری از آن سواستفاده کرده و جنایتی زشت تر را انجام دهد.


ما باید بپذیریم که تمامی رفتارها و اقدامات باید در چهارچوب قانون باشد و حتی در مواجه با اینگونه مسائل نیز افراد غیر مسئول حق دخالت ندارند و نیروی انتظامی و نهادهای مسئول با کسب مجوز قانونی و تسلیم آن میتوانند مسئله را دنبال کنند و مردم نیز باید مراقب باشند تا گاهی از این مسئله بهره نامطلوب گرفته نشود و در صورت مراجعه افراد و یا اشخاص تحت هر عنوان، فورا با پلیس تماس گرفته و مراتب را به اطلاع مرکز فوریتهای پلیس برسانند.


رضایی در خاتمه گفت: باید در این موقعیت از تلاشهای بازپرس بت شکن تقدیر کنم و ازمتهمان متواری نیز بخواهم تا فورا و قبل از آنکه در خصوص آنها بر اساس اظهارات دیگران تصمیم گرفته شود خود را در هرکجا هستند تسلیم مراجع انتظامی نمایند.


به گزارش برخی منابع پیش از این نیروی انتظامی خمینی شهر اسامی و تصاویر متهمان تحت تعقیب پرونده جنایت خیابان باغبان را منتشر کرد.

گفتنی است تا این لحظه تنا ۴ متهم اصلی دستگیر شده اند و سایرین نیز به زودی بازداشت خواهند شد و عبرت صرفا اسامی مخفف آنها با شهرت را نشر می دهد


- اصغر ع فرزند خدابخش " سابقه دار "
- جواد ر فرزند احمدرضا معروف به علی منچی " سابقه دار " و چاقوکش
- سعید م فرزند رجب علی
- علی ص فرزند حسین معروف به علی سیاه " سابقه دار "
- عباس س فرزند علی اصغر معروف به حلوایی سابقه دار
- ماشاء ا… س فرزند علی اصغر
- منصور پ فرزند محمدرضا
- حمید ن فرزند نعمت ا…
- سید هادی ن فرزند سید قاسم " سابقه دار " معروف به هادی لره
- محمد ع فرزند غلام
- سعید م " سابقه دار "
- ه - م سابقه دار و باغبان
- م - ا
-ر-م