نزاع مرگبار بر سر هیچ!

به گزارشافکارنیوز،در این پرونده رضا ۱۹ ساله متهم است ۲۴ تیرماه سال ۸۹ در جریان یک نزاع پسر جوانی به نام اشکان را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. متهم پس از این جنایت از تهران گریخت که ماموران در جریان تحقیقات تخصصی او را دستگیر کردند.

پسر جوان در بازجویی ها به ارتکاب این جنایت با همدستی یکی از دوستانش به نام عبدالله اعتراف کرد.

با این اعترافات عبدالله نیز دستگیر و در بازجویی ها به شرکت در این نزاع اعتراف کرد. او به ماموران گفت من ۱۹ ضربه چاقو به مقتول زدم اما ضربه های کشنده را رضا وارد کرد.

با تکمیل تحقیقات و گزارش پزشکی قانونی در خصوص اینکه ضربه های وارد شده از سوی رضا علت مرگ بوده، پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح امروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور ۴ قاضی مستشار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: رضا ۱۹ ساله دارای سوابق متعدد کیفری متهم به ضرب و جرح عمدی اشکان در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۸۹ است که این ضربات باعثقتل مقتول شد. وی همچنین متهم به جرح عمدی فرد دیگری به نام حسین در تاریخ ۱۶ تیرماه همان سال می باشد.

وی افزود: عبدالله ۲۴ ساله نیز در این پرونده متهم به معاونت در قتل عمدی اشکان است.

در ادامه رئیس دادگاه از حسین خواست به عنوان شاکی در جایگاه حاضر شود که او پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: در کوچه مان ایستاده بودم که رضا به مدل ریش من اعتراض کرد و در حالیکه به علت مصرف مشروبات الکلی حالت عادی نداشت با چاقو ضرباتی به گردن و دستم وارد کرد. من تقاضای دیه دارم و پیش از این نیز به پدر رضا اعلام کرده بودم اگر مبلغ دیه را به شیرخوارگاه آمنه بدهد رضایت خود را اعلام می کنم.

اولیای دم مقتول نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه برای قاتل فرزندشان تقاضای قصاص کردند.

قاضی عبداللهی رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به رضا از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم نیز مدعی شد روز حادثه من و عبدالله سوار موتور بودیم که اشکان آمد موبایلمان را بگیرد و بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم. من با چاقو چند ضربه به او زدم و بعد از من هم عبدالله ضرباتی را به مقتول وارد کرد.

رئیس دادگاه: عبدالله چند ضربه به مقتول زد؟

متهم به قتل: تعداد ضربات را نمی دانم اما با چاقویی که همراه داشت چند ضربه به مقتول وارد کرد.

در ادامه عبدالله در جایگاه قرار گرفت که در دفاع از خود گفت: ضربات مرگبار را من به مقتول وارد نکردم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.