روایت ذوالفقاری از قطع جیره غذایی مرزبانان

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی اظهار داشت: همزمان با انتصابم به عنوان فرمانده مرزبانی ساختار جدید مرزبانی نیز تصویب شد. خوشبختانه جداسازی با کمترین تنش ها انجام شد و جمعی از مرزبانان نیروهای انتظامی در این راه فداکاری کردند. امروز مرزبانی در کشور هویت دارد و در جایگاه مناسبی از نظر سیاسی و امنیتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر صبر و حوصله نیروهای مرزبانی نبود مشکلات زیادی داشتیم. حتی در ماههای اول شماره حساب، انبار و سردخانه نداشتیم و کار تا جایی پیش رفت که جیره غذایی مرزبانان قطع شد اما هیچ کدام از فرماندهان فشار نیاوردند.

به گفته فرمانده سابق مرزبانی نیروی انتظامی از زمان راه اندازی فرماندهی مرزبانی ۸۰۰ اماکن ساخته شد و این در حالی است که هزار کیلومتر زیرساخت نیز در مرزها ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه ۷ میلیون متر مربع زمین در اختیار مرزبانی قرار گرفته است، افزود: یک از مهمترین طرح های مرزبانی ایجاد مرکز مانیتورینگ ملی بود که قرار است اعتبارش را از ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت کنیم. خوشبختانه تمام زیرساخت های مرزبانی به اندازه یک نیرو است در حالیکه در روزهای اول در ارتباطات تلفنی نیز مشکل داشتیم.

ذوالفقاری با اعلام اینکه ۸۰ درصد سیستم الکترونیکی و اپتیکی مرزبانی آماده به کار است، تاکید کرد: سال گذشته ۲۰ پایگاه اطلاعاتی در مرز راه اندازی شد ضمن اینکه مرکز بازسازی شناوری نیز فعالیتش را آغاز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانشدر حالی که اشک می ریخت با بیان اینکه افتخار می کنم عضو نیروی انتظامی هستم، گفت: دوران مرزبانی جزو دوران افتخار زندگی ام است و می گویم روی قبرم بنویسید من بودن در کنار مرزبانان را با هیچ جایگاهی عوض نمی کنم.

گفتنی است سردار کشوری فرمانده انتظامی سابق کرمانشاه به سمت معاون هماهنگ کننده مرزبانی منصوب شد.