کشف تابوت هخامنشی از سوداگران اشیای عتیقه

به گزارشافکارنیوز،فرمانده انتظامی شهرستان اقلید در این باره گفت: چند روز پیش ماموران اداره اطلاعات این شهر با گزارش مردمی اطلاع یافتند سه مرد در زمینه قاچاق اشیای عتیقه و میراثفرهنگی فعالیت داشته و قصد دارند دو تابوت عتیقه را بفروشند.

سرهنگ محمدحسین اسکندری افزود: باصدور دستور قضایی، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد و با سرنخ هایی که در این ارتباط به دست آمد ماموران پاتوق های متهمان را شناسایی کرده و آنها را زیرنظر گرفتند. در کنترل نامحسوس، ماموران متوجه شدند سوداگران تاریخ دو تابوت عتیقه را به خانه ای در جنوب شهر منتقل کرده و قصد ملاقات با خریداران را دارند.

وی یادآور شد: ماموران با هماهنگی قضایی وارد این خانه شدند و سه مرد قاچاقچی را دستگیر کردند. در بازرسی از محل، یک عدد تابوت بزرگ مربوط به دوران هخامنشی، یک عدد در تابوت و چهار عدد مجسمه شیر سنگی کشف شد. اشیای کشف شده برای مشخص شدن اصالت و قدمت در اختیار کارشناسان اداره میراثفرهنگی قرار گرفت و متهمان برای تحقیقات به پلیس اطلاعات منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: متهمان در بازجویی اعتراف کردند در زمینه حفاری های غیرمجاز و خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت دارند و قصد فروش اشیای کشف شده را داشتند که بازداشت شده اند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. هنوز کارشناسان اداره میراث فرهنگی اصالت تابوت و دیگر اشیای کشف شده را که متهمان ادعا می کنند آن را در حفاری ها به دست آورده اند، منتشر نکرده اند.