۱۵ شاخص تعیین شهریه مدارس غیردولتی

به گزارشافکارنیوز،مسعود ثقفی در خصوص الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: برای ساماندهی وضعیت شهریه مدارس غیردولتی الگوی شهریه‌ای که امسال تعیین شده مبتنی بر ۱۵ شاخص است.

وی در ادامه افزود: ساعات آموزش، تعداد کلاس، مبلغ پرداختی به دبیر، تعداد ماه‌های پرداختی به دبیر، عوامل اجرایی، تعداد عوامل، نیروهای آزاد بیمه شده، تعداد دانش‌آموزان، وضعیت اجاره‌بهای مدارس و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی ۱۵ شاخص است که الگوی شهریه بر اساس آن تعیین می‌گردد.

ثقفی با اشاره به اینکه امسال در الگوی تعیین شهریه مبنای محاسبه، هزینه‌ی تمام شده‌ی هر مدرسه است اظهار داشت: ممکن است در یک مدرسه هزینه‌ی متناسب با فعالیت‌های پرورشی، آموزشی و فوق برنامه با مدرسه‌ی دیگر متفاوت باشد بنابراین هزینه‌ی تمام شده‌ی هر مدرسه در تعیین الگوی شهریه موثر است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص آمار اتباع خارجی شهر تهران به تفکیک هر دوره‌ی تحصیلی گفت: مجموع تعداد دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی ۲۴۹ نفر است که ۱۳۰ نفر از آنان پسر و ۱۱۹ نفر دانش‌آموز دختر هستند و ۱۱ هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پسر و ۱۰هزار و ۱۷۶ دانش‌آموز دختر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که مجموع آن برابر با۲۱ هزار و ۷۱۲ دانش‌آموز است.

ثقفی با اشاره به تحصیل ۴۸ دانش‌آموز پسر و ۲۷ دانش‌آموز دختر در مقطع بازرگانی، افزود: در مقطع متوسطه اول ۲ هزار و ۶۴۷ دانش‌آموز پسر و ۲ هزار و ۳۶۳ دانش‌آموز دختر تحصیل می‌کنند که مجموع آنها برابر با ۵ هزار و ۶۱۰ دانش‌آموز است همچنین در مقطع متوسطه‌ی دوم نیز ۲ هزار و ۹۷ دانش‌آموز پسر و ۲هزار و ۶۵۱ دانش‌آموز دختر تحصیل می کنند که مجموعا تعداد انها ۴ هزار و ۷۴۸ دانش‌آموز است.

وی با اشاره به تحصیل ۳۲۵ دانش‌آموز در مقطع کار و دانش گفت: از این مجموع تعداد ۲۱۱دانش‌آموز پسر و ۱۱۴ دانش‌آموز دختر هستند و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز ۱۰۱ دانش‌آموز پسر و ۸ دانش‌آموز دختر تحصیل می‌کنند که مجموع انها ۱۰۹ دانش‌آموز است.

ثقفی تعداد دانش‌آموز استثنایی را به تفکیک ۵۶ دانش‌آموز پسر و ۴۳ دانش‌آموز دختر دانست و اضافه کرد: تعداد کل دانش‌اموزان اتباع خارجی شهر تهران ۳۲ هزار و ۶۳۶ دانش‌آموز دختر و پسر است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۹۹۳ دانش‌آموز پسر و ۲۵ هزار و ۶۴۳ دانش‌آموز دختر است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد دانشآموزان اتباع خارجی که در مدارس شهر تهران تحصیل میکنند افغانی هستند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز از سایر ملیتهاست که بیشتر آنان اتباع عراقی تشکیل میدهند.