نخستین جلسه کمیته تخصصی ازدواج

به گزارشافکارنیوز،نخستین جلسه کمیته تخصصی ازدواج در محل ساختمان وزارت ورزش وجوانان برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته تخصصی ازدواج که یکی از کمیته‌های تخصصی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان است، میهمان وزارت ورزش و جوانان بودند تا در اولین نشست تخصصی این کمیته راهکارهای برگزاری بزرگداشت هفته ازدواج جوانان را بررسی کنند.

در این نشست مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان و مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ضمن تبیین نقشه راه برگزاری هفته جوانان، مباحثتخصصی خود را در زمینه ایجاد وحدت رویه بین تمامی دستگاه‌های عضو و وزارت ورزش و جوانان بیان کردند.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در این نشست مسئله «آموزش» را امری مهم خواند و گفت: مهمترین نقشی که در حیطه ازدواج باید مورد بازنگری قرار گیرد، نقش آموزش است و پایداری ازدواج و کاهش طلاق منوط به همین اصل اساسی است.

بهمن بهمنی محدود کردن امر ازدواج به بعد اقتصادی را ناصحیح دانست و افزود: جای بسی تاسف است که در جامعه اسلامی ما، مسئله چند وجهی و مهمی چون ازدواج، محدود و منحصر به یک بعد مادی و اقتصادی شده و دیگر وجوه حیاتی آن نادیده گرفته شده است.

وی موفقیت کمیته بزرگداشت هفته ازدواج را در گرو ارائه برنامه های کاربردی و عملیاتی از سوی دستگاه‌های عضو این کمیته دانست و گفت: ارائه برنامه‌های خوب که قابلیت اجرایی بالایی داشته باشد، قدم اول است. در همین قدم باید سعی شود تا نگاه صحیح و درستی به مقوله ازدواج داشته باشیم.

بهمنی خطر رو به گسترش نگاه تخریبی به ازدواج از سوی بخش حوادثبرخی رسانه‌ها، به خصوص رسانه‌های مکتوب را خطری جدی دانست و هشدار داد: اگر جلوی حضور این افراد گرفته نشود شرایط دشواری پیش روی برنامه ریزان و مجریان امر خطیر ازدواج خواهد بود. رسانه‌های دلسوز و فعال باید با اقدامات درست و پیگیری‌های دلسوزانه جلوی این اتفاق و ترویج فرهنگ‌های غلط را بگیرند و برای حل مسائل جوانان و فرهنگ سازی صحیح در این حوزه تلاش کنند.

جعفر سطوتی، مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان نیز ضمن اشاره به جایگاه ساختاری و سازمانی ازدواج در سازمان‌های مربوطه پیش از وزارت ورزش و جوانان، از «تفکر» و «فکر مدیریتی» به عنوان حلقه مفقوده ساماندهی امور جوانان در همه مراحل نام برد و گفت: ما در همه سازمان‌های پیش از وزارت ورزش و جوانان مثل سازمان ملی جوانان دارای امکانات و ظرفیت‌های خوبی بوده‌ایم. اما در بعد فکر مدیریتی و تفکر استفاده از ظرفیت‌ها، ضعیف عمل کرده ایم و در حال حاضر نیز به هماهنگی کامل و درستی در این زمینه نرسیده ایم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در تبیین نقش و عملکرد کارگروه تخصصی ازدواج افزود: کار اساسی این کمیته، پیدا کردن مسیر درست به منظور پیشبرد ایده‌ها و اهداف است.

در اولین نشست کارگروه تخصصی ازدواج، نمایندگان سازمان های صدا و سیما، بهزیستی، صندوق مهر امام رضا(ع)، آموزش و پرورش و امور بانوان نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند و نظرات و پیشنهادهای سازمانی خود را در خصوص برگزاری هفته ازدواج اعلام کردند.