به گزارشافکارنیوز،فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در این باره گفت: پس از دریافت اخباری در مورد اینکه افرادی با راه‌اندازی نمایندگی یکی از بیمه‌ها و تحت پوشش قرار دادن خدمات بیمه‌یی از جمله بیمه سرمایه‌گذاری عمر، مبالغی را از متقاضیان به صورت نقدی دریافت و از پرداخت این مبالغ به حساب بیمه مرکزی خودداری یا با تاخیر زیاد اقدام می‌کنند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از آنجا که احتمال سوءاستفاده مالی و ایجاد نارضایتی در بین افراد متقاضی وجود داشت، ماموران پس از تحقیقات گسترده و جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم هفت نفر از افرادی که در همین رابطه مبالغی را به این نمایندگی بیمه پرداخت ولی خدمات یا سندی برای آنها صادر نشده بود شناسایی کردند.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی و دعوت از بازرس بیمه مرکزی نمایندگی مربوطه مشخص شد این دفتر تخلفاتی از قبیل دریافت وجه نقد از مشتریان و عدم واریز آن به حساب بیمه مرکزی یا واریز با تاخیر دو ماهه را داشته و در این بین مبالغی بین ۵۰۰ هزار تا ۱۲ میلیون ریال را از ۲۰ نفر از مشتریان دریافت کرده است.

به گفته اين مقام مسوول، دو متصدي اين دفتر بيمه كه خواهر و برادر نيز بودند پس از تكميل اسناد و مدارك موجود و تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.