جواد اوجي ظهر امروز در بازديد از پارس جنوبي اظهار داشت: تامين گاز مناطق مختلف كشور در زمستان سال گذشته با كيفيت مطلوبي انجام شد و امسال نيز با تلاش همهجانبه و با فعاليت شبانهروزي اين امر را محقق ميكنيم.

به گزارش فارس، وی با تاکید بر تامین گاز کشور در زمستان امسال افزود: با وارد مدار شدن ۲۴ حلقه چاه فازهای ۹ و ۱۰ و فرآورش گاز ترش در پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، همچنین تعمیرات به موقع پالایشگاه‌های گاز، زمستان امسال هیچ گونه قطع گاز نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ارتباط با تولیدات فعلی گاز در عسلویه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی روزانه ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون مترمکعب گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی تولید می‌شود که با تعمیرات به موقع در این مجتمع، زمستان امسال این مقدار افزایش پیدا می‌کند و با این افزایش هیچ گونه مشکلی در تامین گاز نخواهیم داشت.

اوجی به میزان کل تولیدات گاز کشور اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی روزانه حدود ۵۴۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین از مجموع ۱۳ پالایشگاه گازی کشور تولید می‌شود که به همراه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز وارداتی، در مجموع روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز وارد شبکه انتقال کشور می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود پالایشگاه‌های فجر جم، فراشبند، پارسیان، شهید هاشمی‌نژاد، تنگه‌بیجار و بیدبلند یک بیان داشت: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۱۰ میلیون مترمکعب گاز در شبکه سراسری کشور تزریق می‌شود که بیش از ۳۹۰ میلیون مترمکعب آن در داخل کشور تولید و فرآورش شده است.
این مسئول تصریح کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز کشور از اردیبهشت امسال آغاز شده و با وجود تحریم‌های بین‌المللی، تعمیرات اساسی تجهیزات صنعت گاز کشور بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شده است.
اوجی خاطرنشان کرد: امروز شاهد پیشرفت‌های عظیمی در صنعت نفت و گاز کشور هستیم و متخصصان داخلی با همه وجود برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه ابراز داشت: باید دست به دست هم بدهیم و برای افزایش بهره‌وری و تولید حداکثری تلاش مضاعف کنیم.
مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی نیز در این مراسم گفت: پارس جنوبی بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز کشور است و در سال ۸۹ بیش از ۷۷ میلیارد متر مکعب گاز در این منطقه تولید شد.
علی‌اکبر شعبان‌پور متذکر شد: از سال ۱۳۸۱ تا آخر هفته گذشته، بیش از ۴۰۷ میلیارد مترمکعب گاز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی تولید شده که سهم سال گذشته از این مقدار، بیش از ۷۷ میلیارد مترمکعب بوده است.
وي در پايان اذعان داشت: هماكنون روزانه يك ميليون و ۶۲۶ هزار مترمكعب گاز غيرقابل استفاده در منطقه پارس جنوبي سوزانده ميشود كه قرار است اين مقدار با تغيير و تعمير سيستمهاي كنوني كاهش يابد.