به گزارشافکارنیوز،آتش نشانان سه ایستگاه تهران با تلاش بسیار از گسترش این آتش سوزی به نقاط دیگر این گاوداری جلوگیری کردند.

در ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه دیروز طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و در خواست کمک فوری، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله نیروهای ایستگاه های ۵۰،۴۷ و ۳۵ را به محل حادثه واقع در اتوبان بهشت زهرا، قلعه حاج موسی اعزام کرد.


عباس خصالی افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: این گاوداری ۳۰۰۰ متر مربع وسعت دارد که آتش سوزی در قسمت انبار علوفه آن به وسعت ۳۰۰ متر مربع رخ داد به گونه ای که دود و شعله های آتش از فواصل دور کاملا دیده میشد.

وی افزود: آتش نشانان پس از بازدید و بررسی و ایمن کردن محل حادثه، با استفاده از چند رشته لوله آبدهی از دو جهت به خاموش کردن آتش پرداختند و از سرایت آن به دیگر نقاط گاوداری جلوگیری به عمل آوردند.


خصالی در ادامه گفت: نیروهابه منظور جابه جایی علوفه ها از لودر ها استفاده کردندکه به دلیل طولانی شدن زمان عملیات، ایستگاههای ۸۲ و ۷۹ جایگزین ایستگاههای قبلی شدند.

افسر آماده منطقه 7 آتش نشانی علت وقوع این آتش سوزی را سهل انگاری و بی احتیاطی در دپو كردن مقدار زیادی علوفه خشك در مجاورت نور مستقیم خورشید و گرما ذکر کرد و افزود: گرم شدن مداوم علوفه ها منجر به خود به خود سوزی آنها و در نتیجه شعله وری و سرایت به اطراف شد.