اخاذی با انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی

به گزارشافکارنیوز،رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از مراجع قضایی کردستان به پلیس فتا مبنی بر تهدید و اخاذی و انتشار عکس های خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی، پیگیری موضوع به اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس محول شد.

سرهنگ فرامرز شاکری افزود: تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده که زنی ۳۵ ساله است نشان داد فردی ناشناس ضمن انتشار عکس های خصوصی و شخصی وی و خواهرش در یکی از شبکه‌های اجتماعی، قصد اخاذی از آنها را دارد که در این راستا با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری متهم بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رابطه با کار تخصصی ماموران پرونده هویت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یکی از شهرستان های استان کرمانشاه دستگیر شد.

سرهنگ شاکری تصریح کرد: متهم ۳۱ ساله در تحقیقات انجام شده فاش کرد با توجه به اینکه دارای مغازه خدمات کامپیوتری است چند سال قبل که شاکی جهت نصب ویندوز سیستم رایانه خود را به مغازه آورده بود با سوء استفاده عکس های خانوادگی ذخیره شده در رایانه را سرقت کرده و با ایجاد صفحه ای به نام شاکی قصد اخذ مبلغ ۸ میلیون ریال از او را داشتم که شناسایی و دستگیر شدم.

رئیس پلیس فتا کردستان خاطر نشان کرد: متهم به اتهام تهدید و اخاذی و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شاکیه در فضای مجازی روانه زندان شد.