۴۴ نقطه کشور مجهز به آمبولانس هوایی خواهد شد
گروه اجتماعی -دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیافکارنیوزاظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت هم زمان در ۱۴ استان کشور آمبولانس(اورژانس) هوایی افتتاح شد و با احتساب استان مازندران که در گذشته به آمبولانس های هوایی مجهز شده بود، شمار اورژانس های هوایی در کشور به۱۵ استان رسید.
به گفته وی انتخاب این استان ها براساس میزان حوادثو تلفات جاده ای، نیاز به امدادرسانی به مصدومان و مجروحان حوادثترافیکی، صعب العبور بودن راه ها برای امدادرسانی و میزان راه های روستایی و فرعی انتخاب و اورژانس هوایی طراحی و راه اندازی شد.
آقاجانی اضافه کرد: بالگردهای اورژانس هوایی متعلق به واحدهای مختلف نیروهای مسلح است و اورژانس در قالب قرار داد کلی از آنها خرید خدمت می کند.
دکتر آقاجانی با بیان اینکه آمبولانس هوایی هفتمین مورد از طرح ملی تحول نظام سلامت بشمار می آید، ادامه داد: براین اساس هر اورژانس(آمبولانس) هوایی به مثابه یک پایگاه هوایی مجهز به بالگرد آمبولانس هوایی است که امکان پوشش ۱۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی را فراهم می کند.

وی راه اندازی آمبولانس هوایی را یکی از دستاوردهای این طرح در سه ماهه ی نخست اجرای آن(از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۸ مردادماه) دانست و گفت: بدین ترتیب در نقاط حادثه خیز به مصدومان و مجروحان حوادثترافیکی امدادرسانی می شود.