جوان باوری سیاست اصلی دولت تدبیر و امید

به گزارشافکارنیوز،گلزاری معاون امور ساماندهی جوانان در وزارت ورزش و جوانان در اولین گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید گفت: نگاه اسلام و فرهنگ ایرانی به جوان از دیرباز نگاه مثبتی بوده است که سند بزرگ حماسه ملی ما شاهنامه بیانگر این مطلب است و همچنین تکیه پیامبر اسلام بر جوانان از آغاز بعثت نیز این موضوع را اثبات می کند.

وی در ادامه جوان غافلی، جوان هراسی و جوان فریبی را از پیامدهای جامعه‌ای خواند که دین ناب محمدی در آن نیست و افزود: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید جوان باوری است و ما در قسمت جوانان وزارت ورزش و جوانان فعالیت‌های گسترده‌ای درعرصه‌های مختلف از جمله سمنها داشته‌ایم.
وی در خصوص اوقات فراغت جوانان بیان داشت: اوقات فراغت یکی از سیاستهای مهم ما است و ما در این زمینه با راه اندازی پرتال جامع اوقات فراغت درحال انجام فعالیت‌های گسترده‌ای هستیم.

معاون امور ساماندهی جوانان همچنین اظهار داشت: در حوزه ازدواج نیز کارهای زیادی انجام شده که ازجمله آنها سند ملی مشاوره‌های ازدواج، مراکز مشاوره ازدواج، مراکز آموزشی جوانان برای چهار سال بعد از ازدواج است که با همکاری کارگروه‌های تخصصی فعالیت در این زمینه‌ها درحال پیشروی است.

گلزاری ادامه داد: در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌‌ای کرده‌ایم و امیدواریم با همین ظرفیتی که داریم به اهداف خود برسیم.

وی با اشاره به بحثتفکیک و ادغام وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: درحال حاضر مسئله تفکیک و ادغام بحثاصلی ما نیست و این موضوع در ادوار مجلسهای گذشته بررسی شده و هم اکنون زیر نظر وزیر ورزش و جوانان درحال پیشروی است و من معتقدم که در وزارت ورزش و جوانان ظرفیت‌های کافی در حوزه جوانان برای پیشبرد اهداف خود را داریم.

گلزاری از وام سخن گفت و خاطر نشان کرد: وام ازدواج از دی ماه سال ۹۲ دچار مشکلاتی شده بود که با پیگیری‌های وزیر قبل از ماه رمضان این مشکل حل شد.

معاون امور ساماندهی جوانان در پایان خاطر نشان کرد: همچنین صندوق ملی خیرین ازدواج را در سراسر کشور راه اندازی کردیم و قرار است مجلس ملی جوانان را در برنامه داشته باشیم درحال حاضر بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی در این زمینه داشتهایم و درصورت صلاحدید در شورای عالی جوانان این موضوع مطرح می شود.