یکشنبه گذشته یکی از اهالی شهرستان مبارکه اصفهان با پلیس تماس گرفت و موضوع مهمی را به ماموران اطلاع داد. این مرد گفت که یکی از متهمانی که در جریان حمله به میهمانی شبانه در اطراف خمینیشهر اصفهان نقش داشته و هماکنون تحت تعقیب پلیس قرار دارد، در یکی از دامداریهای اطراف شهر مخفی شده است. بهدنبال این تماس، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان راهی محلی شدند که متهم فراری مخفی شده بود.

آنها با محاصره این محل، آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند و در بررسی‌های مخفیانه‌ای که انجام دادند متوجه شدند حرف‌های مرد ناشناس درست بوده و یکی از متهمان فراری پرونده در داخل دامداری مخفی شده است. با این اطلاعات عملیات ضربتی برای دستگیری مرد جوان آغاز شد و ساعت ۶ صبح دیروز، ماموران با ورود به مخفیگاه او موفق شدند وی را درحالی‌که در اتاقکی در داخل دامداری در خواب بود دستگیر کنند. متهم ۲۴ ساله که منصور نام دارد، در همان بازجویی‌های اولیه به حمله به میهمانی شبانه و آزار و اذیت دختران جوان با همدستی ۱۱ نفر از دوستانش اعتراف کرد و به بیان جزئیات شب حادثه پرداخت.

او گفت: آن شب بعد از اینکه من و همدستانم در باغ مجاور مشروبات الکلی مصرف کردیم، با پارچه و دستمال صورتمان را پوشاندیم و به شرکت‌کنندگان در میهمانی حمله کردیم. بعد از ضرب و شتم مردان و پسران جوان، دختران را به زور مورد آزار و اذیت قرار دادیم و از آنجا گریختیم. متهم ادامه داد: چند روز بعد وقتی دیدیم پلیس در تعقیب ماست و همه‌جا صحبت از حادثه‌ای است که ما مرتکب شده بودیم، هر کدام به سمتی فرار کردیم و من مدتی در خانه‌ای مخفی بودم اما وقتی احساس کردم ممکن است هرلحظه دستگیر شوم، نزد یکی از دوستانم در مبارکه رفتم و از او درخواست کردم که مرا مخفی کند. او هم به خاطر اینکه دامداری‌اش در خارج از شهر بود، از ۳روز قبل مرا به آنجا برد و در این مدت در این محل مخفی شده بودم تا اینکه به دام افتادم.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، با قدردانی از همکاری مردم برای دستگیری نهمین متهم به همشهری گفت: بعد از اظهارات این مرد که منصور نام دارد، او نیز مانند ۸همدست دیگر خود که طی روزهای اخیر دستگیر شده بودند با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری بقیه متهمان فراری با جدیت ادامه دارد.

آنچه گذشت

پرونده حمله ۱۲ مرد نقابدار به ۱۴زن و مرد که در باغ دورافتاده‌ای در اطراف خمینی‌شهر اصفهان مشغول جشن و پایکوبی بودند، سوم خرداد امسال ورق خورد. متهمان که از چند ساعت قبل از حادثه در جریان این میهمانی شبانه قرار گرفته بودند با جمع شدن در باغ مجاور نقشه شومی طرح کردند و نیمه شب درحالی‌که قمه و چاقو در دست داشتند و صورتشان را پوشانده بودند وارد باغ شدند و به آزار و اذیت تعدادی از دختران جوان پرداختند. با فرار متهمان و اطلاع پلیس از ماجرا، تحقیقات گسترده برای شناسایی و دستگیری متهمان شروع شد. در کمتر از ۲۴ ساعت ۵ نفر از آنها دستگیر شدند و در بازجویی از این افراد معلوم شد که ۸ نفر از متهمان از اشرار سابقه‌دار بوده‌اند که پیش از این هم به اتهام ارتکاب جرائم مختلف ازجمله حمل مواد دستگیر و راهی زندان شده بودند.

با دستگیری ۵ نفر از متهمان، تلاش برای به دام انداختن ۷ نفر دیگر از آنها ادامه یافت و مدتی بعد ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد ۳ نفر از افراد تحت تعقیب به زاهدان گریخته و با مخفی شدن در یک کارگاه سنگ‌بری، قصد خروج از کشور را دارند. با اعزام تیمی از کارآگاهان به این شهر، ۳ متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شدند که با دستگیری یکی دیگر از آنها در روز گذشته، تعداد افراد دستگیر‌شده در این پرونده به عدد ۹ رسید. در همین حال غلامرضا انصاری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، ‌ با اشاره به اینکه میهمانی برگزار شده در باغ مورد نظر خانوادگی بوده، به ایسنا گفت: ‌ در میان میهمانان ۴ زوج و۲ خواهر و برادر حضور داشته‌اند.