قتل مامور پلیس توسط زن فیلمبردار + عکس

به گزارشافکارنیوز،زن فیلمبردار که مأمور پلیس را با ضربه‌ چاقو به قتل رسانده‌است سحرگاه امروز پای چوبه دار خواهد رفت. پرونده این جنایت از ۹ سال پیش در پیچ و خم‌های قضایی گرفتار شده‌بود.

عصر چهارشنبه ۲۳ شهریورماه سال۸۴ ستوان دوم سید مجتبی ذبیح‌پور که مأموریگان حفاظت انبار مخابرات در شهرک شهید مطهری بابل بود، زنی را با مانتوی زرشکی رنگ دید که روی جدول روبه‌روی انبار نشسته و با در دست داشتن دوربین فیلمبرداری در حال تصویر‌برداری از منطقه ممنوعه انبار مخابرات است.

مأمور وظیفه شناس برای جلوگیری از اقدام مرموز زن فیلمبردار به او نزدیک شد و خواست آنجا را ترک کند، وقتی زن جوان هشدار امنیتی را شنید به رفتارهایی دست زد که عجیب به‌نظر می‌رسید.

ستوان ذبیح‌پور از وی خواست تا برای بررسی دوربین را دقایقی در اختیار داشته باشد. زن بی‌اعتنا پا به فرار گذاشت. مأمور به تعقیب زن مرموز پرداخت و از همکارش خواست تا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرد.

زن فیلمبردار وقتی دید مأمور پلیس اصرار بر بازداشت او دارد، ناگهان چاقویی را از داخل غلاف دور کمرش بیرون کشید و به مأمور پلیس حمله ور شد و با ضربه‌ای غافلگیرانه مأمور پلیس را هدف قرار داد.

ستوان ذبیح‌پور با ناله و فریاد روی زمین افتاد. همسایه‌ها از خانه‌هایشان بیرون ریختندو خود را در برابر زنی چاقوکش دیدند که با تهدید آن‌ها می‌خواست از حلقه محاصره فرار کند.

زن جنایتکار توانست با تهدید به قتل همسایه‌ها پا به فرار بگذارد، از دید‌ها پنهان شد و ستوان ذبیح‌پور با وجود انتقال به بیمارستان شهید بهشتی بابل به‌خاطر خونریزی شدید روی تخت بیمارستان تسلیم سرنوشت مرگبار شد. هیچ‌کس نمی‌دانست زن فیلمبرداری که مأمور وظیفه‌شناس را به قتل رسانده‌است کیست؟ بنابراین تیمی از کارآگاهان برای ردیابی عامل جنایت وارد عمل شدند.

قتل مامور پلیس توسط زن فیلمبردار

هنوز دقایقی از تجسس‌های جنایی نگذشته بود که مردی نزد پلیس رفت و ادعا کرد زن فیلمبردار را سوار بر موتور مرد آشنایی دیده‌است و می‌تواند این سرنخ را در اختیار کارآگاهان قرار دهد.

این مرد در تماس با موتورسوار آشنا از او شنید که وی با این تصور که زن فیلمبردار یک زن خیابانی است، وی را سوار موتورسیکلت کرده است اما وقتی پی برده که تصورش اشتباه بود، زن جنایتکار را در میدان باغ فردوس بابل پیاده کرده است.

مرد موتور سوار از سوی پلیس شناسایی شد و تحت بازجویی قرار گرفت وی به کارآگاهان گفت: در کمربندی «کیا کلا» این زن را سوار کردم و به محله‌های اطراف میدان «حمزه کلا» ی بابل بردم. وقتی در آنجا وضعیت روحی نامتعادل وی را دیدم و شنیدم دست به قتل زده است او را به میدان باغ فردوس بابل بردم.

مرد موتورسوار ادامه داد: او گفت فیلمبردار است و در خیابان گنج افروز بابل زندگی می‌کند باور کنید هیچ اطلاعات دیگری از وی ندارم.

ردیابی زن فیلمبردار

هنوز پنج ساعت از قتل ستوان پلیس نگذشته بود که کارآگاهان جنایی بابل موفق شدند خانه زن فیملبردار را در کوچه شاهپور خیابان گنج‌افروز شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند. زن فیلمبردار که «شهربانو» نام دارد، تحت بازجویی قرار گرفت. این زن در بازجویی‌ها با طرح ادعای دفاع شخصی و داشتن جنون سعی کرد خود را تبرئه کند، اما در ادامه تحقیقات ادعاهایش پذیرفته نشد.

حکم قصاص

شهربانو از سوی رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران و چهار مستشار محاکمه و به قصاص نفس –اعدام - محکوم شد. با اعتراض متهم به حکم، پرونده در شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و این حکم تأیید شد اما زن فیلمبردار باز هم درخواست اعاده دادرسی داد و این بار پرونده به شعبه ۱۷ دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات این شعبه نیز با تأیید حکم قصاص اعلام کردند نیازی به رسیدگی دوباره نیست.

اعدام در سحرگاه تابستانی

سحرگاه امروز (چهارشنبه 29 مردادماه) شهربانو در زندان بابل پای چوبه دار خواهد رفت و در صورت گذشت نکردن اولیای دم قصاص خواهد شد. سید محمد ذبیحپور برادر قربانی حادثه گفت: برادرم مأمور دولت بود و هنگام انجام وظیفه جان خود را از دست داد، اما وقتی عامل جنایت شناسایی و دستگیر شد، 9 سال طول کشید تا وی اعدام شود. در این سالها ما روزهای خوشی نداشتیم و نمیدانیم چرا نباید قاتلی که دستگیر شده است در کمترین فرصت زمانی مجازات نشود.