خديجه رحماني، با بيان اين مطلب اظهار كرد: آب دوغ خيار غذاي بسيار سالم، ساده و طبيعي و خنكي محسوب است. اين غذا همراه با نان مصرف ميشود و اگر درآن علاوه بر سبزيجات تازه از گردو، گل خشك شده محمدي، نعنا و ريحان، كشمش، سيب يا انگور تازه استفاده شود به غذاي كاملي تبديل ميشود.

به گزارش ایسنا، این کارشناس ارشد تغذیه افزود: ‌ زائران خانه خدا در مکه بعد از منا این غذا را مصرف می‌کنند تا از گروه‌های غذایی مختلف بهره برند البته اگر انگور در دسترس نبود می‌توان از کشمش استفاده کرد.

وی با اشاره به فواید دوغ گفت: دوغ نوشیدنی خوبی است. افزودن سبزیجات معطر به یک لیوان دوغ خنک می‌تواند علاوه بر خوش طعم کردن آن از کاهش اشتها جلوگیری کند.

افرادی که پس از مصرف دوغ دچار افت فشار می‌شوند، می‌توانند برای پیشگیری از این وضعیت به آن کشمش، خرما یا میوه‌های شیرین اضافه کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اهمیت کنترل مقدار آب بدن اظهارکرد: احساس تشنگی نشانه کاهش آب بدن است این در حالی است که باید حالت تعادل بین نیاز بدن به آب و مصرف آن وجود داشته باشد بنابراین افراد به ‌ویژه میانسالان و کهنسالان باید پس از احساس رفع تشنگی، مقدار بیشتری آب بنوشند تا تعادل آب بدن مثبت شود.

رحماني در پايان اظهار كرد: آب را نبايد همراه با غذا مصرف كرد و بهتر است حداكثر يك ليوان آب بعد از غذا مصرف شود.