طرح افزایش مرخصی زایمان نهایی نشد

به گزارشافکارنیوز،علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه دوره آموزشی، توجیهی کارشناس‌ مسئولان امور زنان وزارت آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص طرح افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان اظهار داشت: معلم در مقایسه با کارمند یک تفاوت عمده دارد و آن این است که وقتی یک همکار فرهنگی مرخصی می‌رود، معلمِ دانش‌آموزان تغییر پیدا می‌کند و به تبع آن در تحصیل دانش‌آموزان اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: ‌به دنبال آن هستیم مرخصی زایمان را طوری برنامه‌ریزی کنیم که تغییرات معلم را به حداقل برسانیم و برای این هدف، تیمی را مدت‌ها مأمور کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی کند و در عین حال که همکاران فرهنگی از امکانات لازم برای مرخصی برخوردار می‌شوند، لطمه جدی به تحصیل دانش‌آموزان نیز وارد نشود.

فانی با اشاره به اینکه هنوز این طرح نهایی نشده است، گفت: اگر نهایی شد مراحل آن را در دولت پیگیری کرده و ابلاغ می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ‌ بعید می‌دانم امسال این طرح به نتیجه نهایی برسد اما تلاش می‌کنیم به دلیل اینکه باید برنامه آماده شود و مجوزهای لازم را از معاونت‌های رئیس‌جمهور در بخش معاونت راهبردی به لحاظ مالی و اعتباری و معاونت توسعه مدیریت بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که «برای ساماندهی ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار فرهنگی چه برنامه‌ای دارید؟»، گفت: ‌ گروهی را گذاشته‌ام تا در این خصوص برنامه‌ریزی کنند و با توجه به محدودیت اعتباری هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم و اینها نیز مثل همه معلمان بیمه هستند.

فانی در خصوص استفاده از بازنشستگان به جای مربیان پیش‌دبستانی، خاطر نشان کرد: ‌ اولویت‌هایی دادیم و در آنجاهایی که نیاز است به شاغلین خودمان اضافه‌کاری پرداخت می‌کنیم تا مشکلاتمان برآورده شود و آنجا که شاغلین نباشند به بازنشستگان آموزش و پرورش که تجربه خوبی بر حسب رشته و تخصص دارند، کار را محول می‌کنیم.

وی به مشکل دانشآموزان شینآبادی اشاره کرد و گفت: دانشآموزان شینآبادی دیروز دیداری با معاون رئیس جمهور داشتهاند که مشکلاتشان حل شده است.