آقای شهردار؛ یکی از ایستگاه های مترو تهران ۱۰۵ پله دارد

گروه اجتماعی -به گزارشافکار نیوز، زمانی تحمل این شرایط سخت تر و غیر قابل تحمل می شد که شهروندان و استفاده کنندگان از خطوط مترو می دیدند، پله ها و لوازم جانبی آن خریداری شده و به صورت بسته بندی به داخل خطوط مترو منتقل شدند اما روزهای زیادی بدون هیچ گونه اقدام اجرایی در این ایستگاه ها دپو می شوند و مسافران نیز با حسرت و گلایه های زیر لب از کنار آن عبور می کردند.

از ابتدای امسال تاکنون بر اساس اعلام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ۲۷ پله برقی در ایستگاه های مترو نصب و به بهره برداری رسیده و تا مهر ماه نیز این تعداد به ۴۸ عدد خواهد رسید و قرار است تا پایان سال نیز ۲۲ پله برقی جدید به بهره برداری می رسد، امیدواریم این ۲۲ پله متعلق به ایستگاه های در حال احداثباشد و به این معنی نباشد که شهروندان استفاده کننده از برخی ایستگاه های مترو باید مدت های مدید این وضعیت را تحمل کنند.

یکی از شهروندان با شمارش پله های یکی از ایستگاه های فاقد پله برقی خطاب به آقای قالیباف با طرح این پرسش که آقای شهردار می دانید یکی از ایستگاه های مترو ۱۰۵ پله دارد؟ افزود: دعا کنیم تا شورای شهر مصوبه ای بگذراند و تردد مدیران شهری با خودرو شخصی را ممنوع کرده و آنها نیز به مانند خیلی از شهروندان حداقل صبح ها مجبور به تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی شوند، در نتیجه اگر فقط چند روز آقای قالیباف و معاونینش ناچار به بالا و پایین رفتن از این پله ها شوند، آنوقت خواهیم دید که ظرف مدت ۷۲ ساعت تمام ایستگاه ها به پله برقی مجهز می شوند.

سید جعفر تشکری هاشمی در این خصوص به خبرنگار افکار نیوز گفت: تا مهر ماه با بهره برداری از ۱۳ پله برقی جدید تعداد پله های احداثشده از ابتدای سال به ۴۸ عدد خواهد رسید و قرار است تا پایان سال نیز ۲۲ پله برقی جدید به بهره برداری برسد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گذشته ابتدا ایستگاه ها افتتاح شده و سپس برای پله برقی آنها تصمصم گیری می شد، اما برای اولین بار در شمال خط ۳، عملیات فوندانسیون پله برقی در حالی دنبال می شود که همزمان سایز های پله برقی های مورد نیاز این ایستگاه ها سفارش داده شده است.

وی در مورد کیفیت پایین پله برقی های داخلی انتقاد کردوافزود: نمی توانیم از مردم بخواهیم در هر ایستگاه از ۱۰۰ تا ۱۵۰ پله بالا و پایین بیاییند تا اینکه پله برقی های داخلی به کیفیت مطلوب برسند و در این شرایط برای استفاده و رفاه حال مردم در استفاده از پله برقی های خارجی اجبار داریم.

افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت جابه جایی مسافر
وی همچنین از افزایش ۱۵درصدی ظرفیت جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مترو خبر دادکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با کاهش فاصله زمانی حرکت قطار ها صورت خواهد گرفت.

تشکری هاشمی با اشاره به اضافه شدن ۱۷۳ دستگاه اتوبوس تک کابین به ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: پیش بینی می شود حجم سفر های درون شهری به ۲۵۰ هزار سفر افزایش می یابد.

وی افزود: ۲۰۰ گشت نظارتی و بازرسی برای تاکسی و اتوبوس، ۱۱۰ دوربین نظارت، ۸۰ دوربین عبور از چراغ قرمز و ۳۸۰ دوربین تقاطع هوشمند، انظباط ترافیکی در شهر تهران را دنبال می کنند.

اختصاص کارت حمل و نقل عمومی نیم بها به دانش آموزان
وی از تخصیص ۱۶۰۰۰ تاکسی برای سرویس دهی به دانش آموزان خبر داد و گفت: هم استاندارد بودن تاکسی ها چک می شود و هم رانندگان جهت حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان آموزش می بینند.

وی از ارایه کـــارت ۵۰% تخفیف برای حمل و نقل درون شهری به دانش آموزان خبر داد که با مراجعه به سایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران امکان پذیر می باشد ضمن اینکه در روز اول مهر دانش آموزان و دانشجویان بصورت رایگان از مترو بهره مند می شوند.