روز ملي دماوند در حالي برگزار شد كه صدها نفر از پير و جوان و زن و مرد، مشتاقانه در آن شركت داشتند. مردماني كه عاشق مظهر عظمت ايران، دماوند بودند. مردماني كه عشق به طبيعت ايران در چشمانشان موج ميزند. جمع شدن اين خيل عظيم براي حمايت از ديو سپيد پاي در بند ديروز و فرشته معصوم امروز پيامي است براي مسئولاني كه بايد دست از سر دماوند بردارند.
عباس محمدی، رئیس هیات مدیره حفظ محیط‌زیست کوهستان در مراسمی که به مناسبت روز ملی دماوند در شهر رینه نزدیک‌ترین شهر به کوه دماوند برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری و بزرگداشت روز ملی دماوند این است که مسئله حفظ دماوند برای دوستداران محیط‌زیست در محیطی برگزار شود که برخلاف سایر مشکلات زیست‌محیطی که در محیطی اندوه‌‌بار بررسی می‌شود، در قالب یک جشن به آن نگریسته شود تا برای نسل آینده‌ یعنی کودکان و نوجوانان امروز تاثیرگذارتر باشد.
او ادامه داد: البته دغدغه اصلی ما موضوع تخریب دماوند در سایر محیط‌های کوهستانی کشورمان است که موضوع شاد و خوشحال‌کننده‌ای نیست ولی در عین حال با منفی‌بافی و اینکه فکر کنیم همه چیز تمام شده و هیچ کاری نمی‌شود انجام داد، مشکلی حل نمی‌شود. بنابراین باید روحیه خود را حفظ کرد و برای فاجعه‌ای که بر سرکوه‌هایمان می‌گذرد، راه‌حلی اندیشید.
او تاکید کرد: دماوند برای ما ایرانیان اهمیت فراوانی دارد تمام نهادها و ارگان‌های رسمی در مراسم مختلف خود از تصویر آن به عنوان نماد سرزمین ایران استفاده می‌کنند. گو اینکه بعضی از سازمان‌ها به اشتباه عکسی از فوجیامای ژاپن و یا کوه‌های مشابه را به جای تصویر کوه دماوند به کار می‌برند که جای تاسف دارد.
او تاکید کرد: دماوند نماد ملی ما است اما آنچه که در حال حاضر بر این کوه می‌گذرد، مانند معدن‌کاوی، جاده‌سازی و چرای بی‌رویه دام موضوعاتی است که ما این روز را بهانه‌ای قرار داده‌ایم برای طرح مجدد و پیگیری این مسائل که محیط‌زیست دماوند را به تخریب کشانده است.
محمدی ادامه داد: یکی از تاکیدات ما این است که همه معادن پوکه معدنی در دماوند باید تعطیل شود. به قول معروف دماوند با ارزش، نباید صرف استخراج پوکه معدنی بی‌ارزش شود.
پایان پیام