به گزارش افکارنیوز، جت الاسلام و المسلمین موحد مساجد اظهار کرد: مسجد به عنوان یک نهاد مردم نهاد در تمام سال باید به صورتی باشد که کارها را به مردم بسپارد. هرچه آگاهی مردم نسبت به کارکرد، قداست، محوریت مسجد در خانواده و حتی در انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماهی بیشتر شود، مسجد به جایگاه اصلی و هدف اصلی خود نزدیکتر خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه آغازین فعالیت ها برای پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد بوده است، گفت: امام خمینی(ره) اولین سخنرانی خود برای نهضت جمهوری اسلامی در مسجد اعظم ارائه کردند.
حجت السلام و المسلمین موحد ضمن تاکید بر اینکه نقش و جایگاه مسجد با آگاهی بیشتر مردم نمایان خواهد شد، گفت: مسجد باید اولین مکانی باشد که خانواده ها فرزندان خود را قبل از پارک و اماکن تفریحی به آنجا ببرند. در واقع وظیفه ائمه جماعات و هیئت امناست که طوری با بچه ها برخورد کنند که که آنها فقط برای خواندن نماز به مسجد نروند.

وی ضمن بیان اینکه شرایط باید به صورتی باشد که نونهالان بتوانند انرژی خود را در مسجد تخلیه کنند، تصریح کرد: در حال حاضر در مساجد ما امکانات اولیه برای حضور کودکان و نوجوانان وجود ندارد.
این کارشناس حوزه مسجد خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) برای تاسیس حکومت نبوی در مدینه اولین کاری که انجام دادند بنای مسجد بود که ایشان همه توانهای نهاد حکومت را در مسجد قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین موحد تاکید کرد: برای رسیدن به یک مسجد مرکزی و محوری باید سطح آگاهی مردم را بالا برد. هرچند در زمان آغاز غیبت کبری مردم نتوانستند جایگاه مسجد را به خوبی بشناسند، امام راحل توانستند جایگاه مسجد را با براندازی حکومت ۲۵۰۰ ساله به مردم بشناساند و حکومتی با محوریت ولایت فقیه تاسیس کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اولین ویژگی امام جماعت طراز اسلامی دین شناس بودن است، یادآور شد: امام جماعات باید بتواند جوابگوی مردم باشد، همچنین باید در همان محلی که مسجد است زندگی کند تا با مردم محل و نوع زندگی و نیازهای آنها آشنایی داشته باشد.