مکانیزاسیون محدوده زوج و فرد تا پایان اسفند ماه

به گزارشافکارنیوز،باباخانی مدیر بخش سیستم های ثبت مکانیزه شهر تهران با اشاره به ثبت مکانیزه تخلفات در محدوده طرح ترافیک گفت: تا پایان اسفند ماه ثبت تخفات در تمامی محدوده زوج و فرد نیز مکانیزه خواهد شد.

وی افزود: مکانیزاسیون محدوده زوج و فرد هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار بوده که پس از اجرا، کنترل بسیار دقیق و منظمی در تمامی مبادی و محدوده ها حتی محوطه‌های داخلی شهر صورت خواهد گرفت.

مدیر بخش سیستم های ثبت مکانیزه شهر تهران ممنوعیت ورود خودروها به داخل محدوده زوج و فرد علاوه بر ورود به محدوده را یکی دیگر از الزامات این پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: این امر به دلیل قرار گیری بخشی از مناطق مسکونی در این محدوده به دلیل وسعت آن بوده ضمن این که نصب دوربین‌های ثبت تخلف نیز در این راستا پیش بینی شده است.

باباخانی در ادامه با عنوان این که مکانیزاسیون محدوده زوج و فرد تنها مختص یک بخش شهر نبوده بلکه اجرای آن در تمامی نقاط خواهد بود تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ثبت تخلف در محدوده زوج و فرد ۱۸۰معبر شهر به صورت الکترونیکی خواهد شد.

وی اشاره به این که در حال حاضر جریمه تعیین شده جهت ورود به محدوده زوج و فرد ۲۰هزار تومان است افزود: با رایزنی های صورت پذیرفته با وزارت کشور و پلیس راهور احتمال دارد به زودی تمامی جرایم راهنمایی و رانندگی دستخوش تغییراتی شود که حداقل عدم مقرون به صرفه بودن جرم امکان ارتکاب آن را به صفر برساند.