آخرین وضعیت بررسی پرونده خاوری

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین اشتری در حاشیه نشست مشترک پلیس اینترپل با قضات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست امروز سومین نشست مشترک پلیس اینترپل با قضات اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه بود که هدف از برگزاری آن انجام هماهنگی‌های بیشتر در حوزه بین‌الملل است که خوشبختانه امیدواریم با قول همکاری مسئولان حاضر در این جلسه بر همکاری های مشترک میان قوه قضائیه و نیروی انتظامی افزوده شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که هر چقدر هماهنگی‌های میان قوه قضائیه و پلیس افزایش یابد و برخورد جدی‌تری با مجرمان شده و آنها متوجه هزینه بالای وقوع جرم شوند بر میزان بازدارندگی از وقوع جرم افزوده می‌شود.

اشتری در خصوص کشته شدن یکی از اتباع ایرانی در کشور فیلیپین و پیگیری های پلیس در این خصوص گفت: بعد از گزارش این موضوع، با همکاری دستگاه قضایی تیمی به کشور فیلیپین اعزام شد و موضوع در دست بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با بررسی مشترک موضوع با دفتر اینترپل در فیلیپین امیدواریم تا هفته آینده خبرهای خوبی به دست برسد.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش به افزوده شدن خدمات پلیس در هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در هفته نیروی انتظامی که از ۱۴ مهرماه آغاز می‌شود، خدمترسانی پلیس در نظام وظیفه، پلیس + ۱۰، صدور گواهینامه و … افزایش می‌یابد و سعی می‌کنیم تا ارتباط میان پلیس و مردم در این هفته بیش از گذشته باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری پرونده خاوری نیز گفت: استرداد این فرد همچنان در دست پیگیری است و با هماهنگی‌های قوه قضائیه به جدیت این موضوع دنبال می‌شود و خوشبختانه پلیس کانادا که پیش از این حضور خاوری را در این کشور نمی‌پذیرفت، در حال حاضر حضور وی را در کشور کانادا پذیرفته است و گام‌های خوبی در پیگیری این پرونده برداشته شده است.

اشتری در پایان در واکنش به آزار و اذیت دو گردشگر زن ایرانی در امارات گفت: ما نیز از طریق رسانهها در جریان موضوع قرار گرفتیم ولی هنوز هیچ شکایتی از سوی سفارت ایران در امارات و یا اشخاص حقوقی به دست ما نرسیده است اما به محض وصول شکایت از شخص یا ارگانی موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.