بسته بودن مسجد امام علی در مدینه

به گزارش رسا، بی توجهی حکومت آل سعود به حفظ و نگهداری از آثار اسلامی سرزمین وحی، انتقاد یکی از روزنامه های این کشور را نیز بر انگیخت.

روزنامه الوطن عربستان در گزارشی با اشاره به بسته شدن تعدادی از مساجد تاریخی شهر مدینه برای سالهای متمادی، نهادهای گردشگری و امور اسلامی این کشور را به سستی در ترمیم و حفاظت از این آثار دینی و تاریخی متهم کرد.

این روزنامه نوشته است: بسته بودن این مساجد موجب از دست رفتن هزاران زائری شده است که از داخل و خارج عربستان برای بهره بردن از این اماکن به کشور سفر کرده اند شده است، امری که موجب شده برخی از زوار با حضور در برابر این مساجد تاریخی، نماز تحیت را به جا آورند.

روزنامه الوطن در ادامه خبر خود به مسجد حضرت علی(ع) از مجموعه مساجد هفت گانه، اشاره کرده است که از جمله مساجدی است که مدت هاست امکان حضور زائران در آن فراهم نیست و بسته بودن این مسجد و مسجد سلمان فارسی در این منطقه را به دلیل ناهماهنگی بین سازمان های امور اسلامی و اوقاف و گردشگری و ابنیه تاریخی دانسته است.

این روزنامه عربستانی با اشاره به فاصله تنها چند صد متری تعدادی از این مساجد با حرم مطهر نبوی، از عدم امکان استفاده از این مساجد و اقامه نماز در آنها انتقاد کرده است.

پیش از این نیز بسیاری از دلسوزان و علمای جهان اسلام، نسبت به روند تخریب و بی اعتنایی وهابیت به آثار اسلامی موجود در مکه و مدینه هشدار داده بودند.

گفتنی است روند تخریب آثار اسلامی، خصوصا آثار مرتبط با اهل بیت(ع) در مکه و مدینه، هر روز وضعیتی بغرنج تر می یابد به گونه ای که دامنه این تخریب ها مدتی است که به مساجد نیز رسیده است. طی سالهای گذشته بسیاری از این نمادهای اسلامی به بهانه گسترش و نوسازی حرم نبوی و خانه خدا، تخریب شده اند.