به گزارش افکارنیوز،روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته میشود وبیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

روغن کنجد در بین روغن های خوراکی به ملکه روغن ها مشهور است. این روغن تاثیر چشمگیری در پیشگیری از بیماریهای مفصلی و ارتروز داشته و هم چنین موجب تعدیل و تنظیم وزن و جلوگیری از پارکینسون و آب مروارید میشود. روغن کنجد حاوی انتی اکسیدان های طبیعی است که باعثاز بین رفتن سرطان های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان های دستگاه گوارش، پروستات(دومین سرطان شایع مردان) و سینه(د. مین سرطان شایع در زنان) میشود. هم چنین به دلیل دارا بودن ویتامین e موجب شفافیت و لطافت پوست میگردد.

نکته قابل توجه اینکه به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت دود نمیکند، کف نمیکند، تغییر رنگ نمیدهد و بوی نامطبوع در آشپزخانه تولیدنمیکند. به همین دلیل جهت سرخ کردن بسیار مناسب است. در عین حال موجب خوش طعم شدن مواد غذایی شده و برای تهیه و مصرف سالاد توصیه میگردد.

جالب تر اینکه ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.