به گزارش افکار به نقل از مهر: معصومه آباد در خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه این مصوبه یکی از مصوبات خوب شوراها است، اظهار داشت: این مصوبه در راستای تحکیم بنیان خانواده و نقش پذیری که پدران خانواده باید همراه با تولد فرزند داشته باشند به تصویب این مجمع رسیده است.

وی ادامه داد: حضور مردان در کنار همسرانشان پس از زایمان یک حس مشترک عاطفی و وابستگی و تعلق را به عنوان یک همراه به زن می دهد و این امر می تواند در تحکیم بنیان خانواده موثر باشد.

رئیس مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور با بیان اینکه این مصوبه یک حرکت ارزشمند اجتماعی و فرهنگی از سوی شوراهاست، افزود: به طور قطع تصویب نهایی این مصوبه در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال خانم ها و آقایان قرار خواهد گرفت.

آباد با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مرخصی برای مردان کارمندی که همسرانشان زایمان می کنند، ادامه داد: در روزهای اولی که مادر دچار بحران روحی، فکری، محدودیت های حرکتی و افسردگی های بعد از زایمان است نیازمند فردی است که او را مورد حمایت جسمی و عاطفی قرار دهد.

وی یادآور شد: زمان این مرخصی در مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور یکماه در نظر گرفته شده است اما این پیشنهاد برای بررسی نهایی باید به صحن مجلس برود تا مدت زمان آن دقیقا مشخص شود.