مهر: حجت الاسلام مرتضی خادمی دستجردی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه گفت: این مراسم صبح امروز در مکه مکرم برگزار و مورد استقبال بسیار خوب مسئولین خادمین حرمین شریقین قرار گرفت.

وی افزود: در مراسم امروز افزون بر مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه حجج الاسلام موسویان، عسکری، مسئول امور روحانیان بعثه و مسئول ستاد عمره سازمان و حج زیارت در مکه مکرمه نیز حضور داشتند و هشتاد لیتر گلاب ناب کاشان تحویل مسئول دفتر حرمین شریفین داده شد.

حجت الاسلام خادمی خاطر نشان کرد: همچنین هدایای همچون گلاب ناب و عطر ناب از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه به ائمه جماعت و کارگزارن مسجد الحرام داده شد.

وی افزود: کعبه هر سال در اول شعبان المعظم و دهم ذی الحجه با گلاب ناب قمصر کاشان شستشو و عطر افشانی می شود.

به گفته مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه، شستشوی خانه خدا در مراسم و مراحل ویژه ای انجام می شود و دیوارهای خانه خدا با ظروفی از آب زمزم مخلوط با گلاب کاشان با پارچه های سفید شسته می شوند.

زمین خانه خدا که با سنگ مرمر مفروش است، با پارچه‌های سفید معطر با بهترین عطرها، گلاب کاشان، عود و مشک شسته و خشک می شود.

در این مراسم باشکوه و معنوی که هر ساله برگزار می شود، خانه خدا با بیش از هشتاد لیتر گلاب ناب ایرانی و آب زمزم، پس از نماز صبح شستشو داده می شود، همچنین حجرالاسود نیز با پارچه ای سفید و با ترکیبی از گلاب و آب زمزم شستشو و معطر می شود.

گلکاران شهر قمصر همه ساله به هنگام گلچینی و گلابگیری ، گلاب ویژه شسشتوی خانه خدا را با اسانس بیش از ۴۰ درصد در آیینی ویژه تهیه می کنند.