نقشه راه عملیات های سراوان را چه کسی طراحی کرد؟

به گزارش افکارنیوز، در چند روز اخیر چند حادثه تروریستی در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و عمدتا شهرهای سراوان، سرباز و بخش های جکیگور و راسک سبب شهادت و زخمی شدن چند مامور انتظامی شد. این در حالیست که علاوه بر درگیری های مستقیم در سطح برخی مناطق شهری در یک طرح هدفمند به یکی از پاسگاه های انتظامی نیز طی دو مرحله عملیات نظامی انجام شد.

یکی از گروه های فعال در جنوب شرق – جیش العدل - و از باقیمانده های گروهک عبدالمالک مسئولیت بخشی از این عملیات ها را برعهده گرفته است.

این در حالیست که سرکرده این گروه پیش از این عبدالرئوف ریگی برادر بزرگتر عبدالمالک را پس از تاسیس یک گروه مجزا تروریستی – جیش النصر - توسط وی و عمیق تر شدن اختلافات و تکفیر وی توسط عبدالرئوف نهایتا پس از چند عملیات ناموفق وی را به قتل رساند. سرکرده این گروه پیش از این نیز به طرز پیچیده ای سبب حذف سرکرده گروهک دیگر منشعب شده از گروه ریگی، به نام انصار ایران شده است.

در همین حال محمد ظاهر سرکرده جیش العدل با حذف عبدالرئوف اینک تلاش می کند با اجرایی کردن سلسله عملیات های به تروریستی بی رقیب در بلوچستان پاکستان و در میان باقیمانده های گروهک ریگی تبدیل شود.

اما در حالی که سرکرده جیش‌العدل پیش از قتل عبدالرئوف ریگی توانسته بود با گروگان گرفتن برادر خانم عبدالرئوف از وی یک محموله بزرگ تسلیحاتی را اخاذی کند برخی اخبار دریافتی مشرق حاکیست که سواستفاده محمد ظاهر سرکرده جیش العدل از برخی ظرفیت های عبدالرئوف همچنان ادامه دارد.

عبدالرئوف ریگی قبل از جدا شدن از محمد ظاهر یک سلسه عملیات های تروریستی را طراحی کرده بود که پس از تشکیل جیش النصر آن ها را عملیاتی کند. اینک با حذف وی محمد ظاهر همان نقشه ها و طراحی ها را در چند روز اخیر اجرایی کرده و تلاش می کند که به نام خود تمام کند.

این سلسه عملیات ها با مشورت عبدالرئوف با نظارت برخی افسران اطلاعاتی یکی از کشورهای عربی منطقه پیش از این طراحی شده بود.