به گزارش افکارنیوز، امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز " پنجشنبه یکم آبان ماه ۹۳ " در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و تنها بخش های مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد مواج است.

وی افزود: فردا با عبور موج ضعیفی از نوار شمالی کشور، افزایش ابر در این مناطق و بارش پراکنده و خفیف در استان های گیلان و مازندران پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی اظهار داشت: از اواخر روز شنبه و یکشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، ضمن کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه در نیمه شمالی کشور افزایش ابر و بارش باران وبرف در استان های ساحلی خزر و برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق و دامنه های البرز رخ خواهد داد همچنین دریای خزر نیز از اواخر شنبه و روز یکشنبه مواج خواهد بود.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی ۲ روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، کمی ابری، در پاره ای نقاط غبارمحلی و فردا، کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و روز شنبه، کمی ابری، در پاره ای نقاط غبارصبحگاهی، گاهی وزش باد پیش بینی می شود همچنین از روز شنبه دمای تهران بطور محسوس تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

۱۵

۶

فارس

۲۷

۷

آذربایجان غربی

۱۸

۳

قزوین

۲۳

۹

اردبیل

۱۹

۸

قم

۲۵

۸

اصفهان

۲۴

۹

کردستان

۲۱

۴

البرز

۲۲

۹

کرمان

۲۵

۴

ایلام

۱۹

۹

کرمانشاه

۲۰

۶

بوشهر

۲۸

۱۹

کهکیلویه و بویراحمد

۲۱

۲

تهران

۲۲

۱۲

گلستان

۳۰

۱۰

چهارمحال و بختیاری

۱۹

۱ -

گیلان

۲۹

۱۴

خراسان جنوبی

۲۳

۵

لرستان

۲۱

۶

خراسان رضوی

۲۱

۹

مازندران

۲۸

۱۲

خراسان شمالی

۲۰

۵

مرکزی

۲۲

۷

خوزستان

۲۷

۱۴

هرمزگان

۳۳

۲۵

زنجان

۱۸

۶

همدان

۱۷

۱

سمنان

۲۳

۹

یزد

۲۷

۱۳

سیستان و بلوچستان

۲۸

۱۲