توصیه‌‌ جدی به مسافران در تاسوعا‌ و‌ عاشورا

به گزارش افکارنیوز، در این اطلاعیه به مسافران توصیه شده ضمن رعایت شئونات ماه محرم، به آداب، رسوم فرهنگ و اعتقادات جامعه محلی احترام گذاشته و فرهنگ تکریم از جامعه میزبان را پاس بدارند.

با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال بارندگی در مناطق مختلف کشور، هموطنان عزیز قبل از سفر نسبت به برنامه‌ریزی و انتخاب مقصد سفر و محل اقامت خود اقدام نمایند.

هموطنان با تماس با اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانها از برنامه‌های فرهنگی تدارک شده توسط دستگاه‌های عضو ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها شامل بازارچه‌های خیریه و نمایشگاه‌های هنرهای سنتی، مذهبی و آئینی اطلاع حاصل کنند.

در این بیانیه به زائران عزیز پیشنهاد شده شرکت در برنامه‌های بومی و محلی و عزاداری های سنتی و آئینی و به خصوص تعزیه‌ها را در برنامه خود قرار دهند.

هموطنان گرامی پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

مسافران عزیز ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های طولانی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری کنند.

سامانه ۰۹۶۶۹ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به صورت شبانهروزی آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هموطنان و مسافران عزیز است.