این داروها زهری برای سلامت جامعه‌اند

به گزارش افکارنیوز، عابد فتاحی ضمن هشدار به مردم در پرهیز از مصرف داروهای تبلیغاتی ماهواره ها افزود: تاکنون سه نفر از هموطنانمان در اثر مصرف داروهای تبلیغاتی ماهواره ای جان خود را از دست داده اند و اگر سهل انگاری شود تعداد قربانیان داروهای کاذب ماهواره ای افزایش می یابد.

وی گفت: مشخص نیست مواد اولیه این نوع داروها چگونه و از چه طریقی تهیه می شود ضمن اینکه وجود مواد مخدر در این داروها عوارض بی شماری را متوجه مصرف کنندگان آن می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است در تهیه داروها از داروهای ایرانی با بر چسب وزرات بهداشت و درمان استفاده شود و در صورت مشاهده نکردن بر چسب این وزرات بر روی داروها از خرید آن خودداری کنند.

وی افزود: سودجویان و فرصت طلبان با زندگی مردم بازی می کنند و با تبلیغ خطرناکترین داروهای درمانی، بهداشتی و آرایشی تلاش می کنند کالاهای بی کیفیت خود را روانه بازار ایران کنند.

وی گفت: اخیرا نیز برخی تبلیغات ماهواره ا ی، درمان دیابت با عمل های جراحی را مطرح می کنند در حالی که چنین مطلبی حقیقت ندارد و تنها صرف هزینه ای کلان است که هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

فتاحی افزود: هیچگونه اطلاعی از مواد اولیه داروهای تبلیغاتی ماهواره ای وجود ندارد بنابراین باید بدانیم خطر استفاده از این داروها بسیار بالاست و می توان گفت سرانجامی جز از دست دادن سلامتی و مرگ ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تبلیغ داروهای درمانی، قرص های چاقی و لاغری، افزایش وزن یا کاهش وزن، جراحیهای زیبایی و صدها تبلیغات ماهواره ای دیگر نه تنها با علم پزشکی و شیوه های درمان همخوانی ندارند بلکه تیری زهرآگین بر سلامت جامعه هستند.