به گزارش افکارنیوز، در عصر ارتباطات کنونی برای اغلب افراد جامعه پیش آمده است که تلفن همراهشان با تماس بازاریابان تلفنی به صدا درآمده باشد، کسانی که بی توجه به زمان و موقعیت شما به راحتی با شماره همراهتان تماس گرفته و پس از کلی مقدمه چینی و پرسیدن سوالات متعدد کالای مورد نظر خود را به شما معرفی کنند.

این تماس های تبلیغاتی محدود به کالای خاصی نیست بلکه امروزه این نوع بازاریابی به شیوه ای نوین و بی دردسر تبدیل شده است که فرد بدون اینکه حتی کالا مورد نظر خود را ببیند با چند دقیقه تعریف فروشنده مجاب به خرید آن می شود.

نمونه این بازاریابان تلفنی افرادی هستند که در ظاهر دلسوزان سلامت جامعه بوده و همواره با دغدغه این که نکند مردم با خود مراقبتی نکردن به بیماری هایی مانند فشار خون و دیابت مبتلا شوند زندگی را سر می کنند.

در نتیجه آنها به این فکر افتاده اند که باید هر چه باشتابتر دست به کار شده و با تلفن همراه شما تماس گرفته و به شما گوشزد کنند که خطر در کنار گوش شما کمین کرده و شما با خریداری دستگاه های فشارسنج و یا دستگاه تست قند خون آنها می توانید از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کرده و اگر هم تاکنون مبتلا شده اید آن را کنترل کنید.

این بازاریابان که اغلب با شماره های ثابتی از شهر پایتخت مزاحم وقت شما می شوند با شیوه های نوین بازاریابی پس از متقاعد کردن شما اعلام می کنند که آنها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مامور به هوشیار کردن شما شده اند تا این کالاها را به شما ارایه کنند.

در حالیکه اغلب افراد پس از خرید و دریافت این کالاها با یک نگاه گذرا متوجه می شوند که این کالاها هیچ نام و نشانی از سوی وزارت بهداشت نداشته و استفاده از نام این وزارت خانه تنها راهی برای جلب توجه و فروش کالاهایی بوده است که اغلب آنها حتی مجوزهای لازم را هم نداشته و تایید شده نیستند.

به همین راحتی کالایی که افراد می توانستند با کمی تامل از یک محل معتبر با گارانتی های لازم و انتخابی آگاهانه تهیه کنند به خریدی تبدیل می شود که نشات گرفته از فن بیان و روش های مختلفی است که این بازاریابان برای سر کیسه کردن مردم آموخته اند.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره گفت: اغلب این بازاریابان در برابر سوالات افراد به ارایه پاسخ هایی مبهم بسنده می کنند.

دکتر ' رشید حیدری مقدم ' افزود: به همه شهروندان توصیه می شود که هر گونه تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را از فروشگاه های تجهیزات پزشکی یا داروخانه ها تهیه کرده و به راحتی به این تبلیغات اعتماد نکنند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ مجوزی از این دانشگاه برای شرکت های تجهیزات پزشکی مبنی بر تبلیغ تلفنی تجهیزات پزشکی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فریب ها و کلاهبرداری های نوین هوشیار باشند افزود: این شیوه ها و تبلیغات به این روش راهی برای سو استفاده افراد منافع طلب است که از هر شیوه ای برای فروش کالا های خود استفاده می کنند.