به گزارشافکارنیوز،رضا نثاری، شهردار منطقه ۱۹ تهران و دبیر شهرداران پهنه جنوب تهران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: شهر تهران ۵ دروازه دارد که طبق دستور شهردار تهران، ساماندهی این دروازه ها در دستور کار مناطق قرار گرفته و هم اکنون در حال اجراست.

دبیر شهرداران پهنه جنوب تهران از رایزنی شهرداری تهران با تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) برای واگذاری ۲۰۰ هکتار از اراضی پیرامونی شهر آفتاب خبر داد و گفت: پایانه جنوب و به احتمال زیاد پایانه غرب به محدوده ورودی جنوب شهر تهران منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه دروازه جنوبی شهر تهران یکی از مهمترین محورهای ترددی کشور محسوب می شود، افزود: با پیگیری ما و نظر مساعد معاونان شهردار طراحی های این محور شروع شده و برنامه های خوبی در نظر گرفته شده است.

نثاری به قرار گرفتن حرم مطهرامام(ره)، بهشت زهرا(س)، فرودگاه بین المللی امام(ره) و نمایشگاه شهر آفتاب در ورودی جنوبی شهر تهران اشاره و بیان کرد: واقع شدن این مکان‌ها در ورودی جنوبی شهر و همچنین تکمیل شدن پروژه های شهر آفتاب موجب پررونق تر شدن میزان تردد در این مسیر می شود. بنابراین ما باید طراحی هایی در این محور داشته باشیم که جوابگوی مردم تا صد سال آینده باشد.

وی به موضوع ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر اشاره و تصریح می کند: مشاغل مزاحم در اطراف دروازه های شهر ساماندهی می شوند که ما در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام داده و سرمایه گذار تعیین کرده ایم.

نثاری از انتقال پایانه جنوب به محدوده ورودی جنوب شهر خبر داد و گفت: در این طرح تمامی خدماتی را که باید ارائه شود پیش بینی کردیم و سرمایه گذار نیز معرفی شده است.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد پایانه غرب(پایانه آزادی) نیز به پایانه جنوب اضافه می شود و یک مکان برای هر دو در نظر گرفته خواهد شد.

نثاری همچنین گفت: انتقال پایانه جنوب به منطقه ۱۹ قطعی است اما پایانه غرب هنوز مشخص نشده با این حال پیش بینی بنده این است که با توجه به نزدیکی منطقه ما به منطقه ۱۸ یا ۲۱ که برای انتقال پایانه غرب در نظر گرفته شده است، یک مکان برای هر دو پایانه طراحی شود.

به گفته وی این طرح در صورت تایید توسط مراجع ذیصلاح ظرف مدت یک تا سه سال به پایان می رسد.

شهردار منطقه۱۹ همچنین از رایزنی شهرداری تهران با تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) برای واگذاری ۲۰۰ هکتار از اراضی پیرامونی شهر آفتاب خبر داد و گفت: ۵۰هکتار از این اراضی برای ایجاد پایانه شهر در نظر گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این اراضی به شهرداری تهران واگذار شود خدمات دروازه ای شهر توسعه خواهد یافت و تمامی امکانات رفاهی، خدماتی، تفرجگاهی، ورزشی و ... در این محور ایجاد می شود.