تشدید برخورد پلیس با خودروهای دودزا

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا طی روزهای گذشته، طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس، پلاک کلیه وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه سنگین که دودزا بودن آن‌ها محرز است، اخذ می‌شود و پلاک تعمیری به آنان داده می‌شود.

عابدی با اشاره به مهلت ۱۰ روزه این خودروها برای تعمیر بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی به صاحبان این خودروها ۱۰ روز فرصت می‌دهد تا جهت رفع نقص و آلودگی به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند و پس از آن در صورت تأثیر کارشناسان راهنمایی و رانندگی پلاک خودروها بازگردانده می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: جریمه در نظر گرفته شده برای این خودروها بر اساس کد ۲۰۹۰ جدول موضوعی جرائم رانندگی ۳۰۰ هزار ریال است و در صورتی که پس از مهلت ۱۰ روزه تغییری در وضعیت خودروی صاحب پلاک تعمیری به وجود نیاید، خودروی مورد نظر توقیف خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در خصوص خودروهای فاقد معاینه فنی یادآور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی به طور روزانه با خودروهای فاقد معاینه فنی به ویژه در مناطق مرکزی شهر که از آلودگی بیشتری رنج می‌برند، برخورد می‌کند.

عابدی خاطرنشان کرد: جریمهی در نظر گرفته شده برای این خودروها بر اساس کد ۲۰۶۳ جدول موضوعی جرائم رانندگی ۲۰۰ هزار ریال است.