ثبت ۱۸ واقعه طلاق در هر ساعت

به گزارشافکارنیوز؛سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی روند رو به رشد داشته و تنوع آسیب‌ها و کاهش سن افراد از دیگر معضلات کنونی جامعه است.

وی با اشاره به دگرگونی در حوزۀ آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی وارد چرخۀ تأثیرپذیری شده‌اند و تمامی عوامل از جمله فضای مجازی، اعتیاد و رسانه در مقوله طلاق تأثیر مستقیم دارند.

رئیس انجمن مددکاری ایران با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی به صورت جزیره‌ای قابل برطرف شدن نیست بلکه فقط قابل کنترل است، اظهارداشت: متاسفانه آمار طلاق در کشور نگران کننده است. طبق آمار طلاق در ایران در سال ۹۲ بیش از ۴ درصد رشد و ازدواج ۷ درصد کاهش داشته است و در سال ۹۲ در هر ساعت ۱۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

موسوی چلک، کاهش سن طلاق را نیز یکی از مؤلفه های دیگر دانست و ذکر کرد: زنان ۱۵تا۲۴ سال و مردان ۲۰تا۳۴ سال در حال حاضر در چرخۀ طلاق گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش فاصله زندگی مشترک اذعان داشت: کاهش فاصلۀ زندگی مشترک از معضلات جامعه کنونی و همچنین بالارفتن سن ازدواج نیز از دیگر معضلات در حال حاضر جامعه است.

رئیس انجمن مددکاری ایران در ادامه افزود: اقدامات پیشگیرانه را باید در صدر فعالیت‌های خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق قرار دهیم که متأسفانه در این حوزه به سمت برنامه ریزی مطلوبی پیش نرفته‌ایم.

موسوی چلک با اشاره به مؤلفههای مختلف فرهنگ و اخلاق خاطر نشان کرد: آسیبهای اجتماعی همیشه از جامعه جلوتر هستند و باید آموزش، مهارتهای زندگی و برنامههای کاهش طلاق را در صدر برنامههای خود قرار دهیم.