متخصصان علوم پزشکی دانشگاه یووا در یک مطالعه جدید دریافته اند که یک ماده چرب موسوم به اسید اورسولیک موجود در پوست سیب از آتروفی و تحلیل رفتن عضلات می کاهد و موجب رشد ماهیچه ها در موش های آزمایشگاهی می شود.

به گزارش ایسنا، این ماده همچنین از مقدار چربی، قندخون، کلسترول و چربی تری گلیسیرید می کاهد و بنابراین می توان از آن برای درمان تخریب عضلانی و اختلالات متابولیکی مثل دیابت استفاده کرد.

آتروفی یا همان ضعف عضلانی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. بعلاوه این عارضه بسیار شایع بوده و ممکن است فردی در مقطعی از طول عمر خود بر اثر بیماری یا بالا رفتن سن با این مشکل مواجه شود. با این حال هم اکنون هیچ دارویی برای حل این مشکل وجود ندارد.
روزنامه یواس ای تودی در این باره گزارش داد دکتر کریستوفر آدافر، متخصص غدد درون ریز در دانشگاه یووا که مسوولیت این مطالعه را برعهده داشته است متذکر شد: ما فعالیت ژن عضلات را در افراد مبتلا به آتروفی عضلانی را مطالعه کرده و از این اطلاعات برای پیدا کردن مواد شیمیایی استفاده کردیم که بتوانند روند آتروفی عضلانی را متوقف کنند. یکی از این مواد ما را بسیار شگفت زده کرد. این ماده اسید اورسولیک نام دارد که مقادیر زیاد آن درپوست سیب بازیافت می شود.

شرح این بررسی در مجله متابولیسم سلولی ارائه شده است.