بخش خبری یاهو در خبری به نقل از روزنامه اماراتی "گلفنیوز" نوشت: گروهی از زنان کویتی به صورت دستجمعی خواستار طلاق از شوهران خود شدهاند که تعطیلات سال نو جدید میلادی را به بهانه حج عمره به میهمانی و خوشگذرانی در لبنان سپری کرده بودند.

۳۳ زن کویتی ادعا کرده‌اند که شوهرانشان در حالی که به آنها گفته‌اند که برای زیارت به عمره مشرف می‌شوند، به خوش‌گذرانی در لبنان پرداخته و به همسران خود دروغ گفته‌اند.

به گزارش جهان، وکیل این زنان که " عبدالله الشیبانی " نام دارد تصریح کرده است که بسیاری از مردان با همین دست دروغ‌گویی‌ها بنیان خانواده را از هم می‌پاشند.

این در حالی است که علمای دینی در کویت بارها بر لزوم توجه به اهمیت ازدواج و بنیان خانواده و پرهیز از چنین اقدامات سخیفی تاکید کرده‌اند.

الشیبانی گفته است که در بسیاری از موارد مردان کویتی به دلایل بسیار واهی نظیر اینکه چرا همسرشان برای رنگ‌کردن مو از آنها اجازه نگرفته است، تقاضای طلاق می‌دهند!

چندی پیش یک زن کویتی با تیراندازی به سمت مراسم عروسی شوهرش با همسر دوم، ۵۷ نفر را کشته و زخمی کرده بود. عمق این فاجعه به حدی بود که امیر کویت به خانواده هر قربانی ۳۵ هزار دلار غرامت پرداخت کرد.