ورود زائران به عراق از مرز مهران آزاد شد

به گزارش افکارنیوز، محمد رضا مروارید استاندار ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تصمیم با تعامل و همکاری استاندار واسط و وزارت کشور عراق بمنظور تسهیل در تردد زوار از مرز مهران اتخاذ شده و مقرر گردید در ورودی های مرز عراق، تردد زوار مشروط به داشتن مهر خروجی پلیس ایران در گذرنامه ها باشد.

وی ادامه داد: این تصمیم پس از آن گرفته شد که در روزهای اخیر شمار زیادی از زوار ایرانی فاقد ویزا برای ورود به کشور عراق ساعت ها در نقطه صفر مرزی معطل دریافت مهر ورود پلیس عراق در گذرنامه هایشان در قبال پرداخت یک دلار یا یک هزار و ۲۰۰ دینار می ماندند.

مروارید افزود: با مذاکراتی که عصر امروز با استاندار واسط عراق انجام دادیم به آنها اعلام کردیم شرایطی را فراهم کنند تا زوار کمترین معطلی را در پشت مرزهای ورود به این کشور داشته باشد که با موافقت آنها، ارایه ویزا از زوار ایرانی در این ایام تا پایان اربعین حسینی لغو شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین با موافقت استاندار واسط عراق مقرر شد پلیس ایران با توجه به امکانات مناسبی که در پایانه مرزی مهران وجود دارد همه مراحل کنترل و بازرسی های زوار را انجام دهد و طرف عراقی به همین کنترل ها بسنده کند تا در تردد زوار تسهیل شود.

مروارید عنوان کرد: آن دسته از زواری که ویزای ورود به عراق ندارند می توانند با ارایه گذرنامه معتبر و ارایه فیش ۱۲۵ هزار ریالی عوارض خروج از کشور قابل پرداخت در همه شعب بانک ملی ایران سراسر کشور، پس از اینکه پلیس گذرنامه مستقر در پایانه مرز مهران مهر خروج در گذرنامه آنها ثبت کرد وارد خاک عراق شوند.