پرداخت ۷ تا ۱۰ میلیارد زیرمیزی از جیب مردم!

به گزارش افکارنیوز، دکتر سید حسن هاشمی در جمع خیرین موسسه امدادگران عاشورا، با اشاره به اینکه مسئولان بدهکار مردم هستند، گفت: به طور قطع مسیر خدمت به مردم را گم نمی کنیم و جهت گیری ها باید در زمینه ارتقاء خدمات و رفاه مردم باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان از جیب مردم با عنوان پرداخت های غیرقانونی هزینه می شد و دولت سرمایه گذاری نمی کرد و نرخ ها را ثابت نگه داشته بود گفت: متاسفانه روش هایی شکل گرفت که برای جامعه پزشکی و بیماران پسندیده نیست اما مسئولان چشمانشان را بسته بودند اما اکنون دولت تصمیم سختی گرفته و برای اصلاح این رویه هزینه کرده است و همه باید از آن حمایت و کمک کنند.

وزیر بهداشت، راه اندازی سامانه ۱۶۹۰ در کشور را نشانه همراهی و همدلی بیشتر جامعه دانست و افزود: هرقدر فعالیت ها نمود بیرونی پیدا کند می تواند در شفافیت آن موثر باشد.

هاشمی، مسائلی همچون پالم، حوزه دارو، تجهیزات همزمان با بررسی طرح بودجه حوزه سلامت را اتفاقی ندانست و گفت: از مجلس برای همیاری با وزارت بهداشت و اینکه خیال مردم در زمینه حوزه سلامت یک دهه راحت شد، تشکر می کنم.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: برخی درصدد بودند با تابلوهای تاثیرگذار در افکار عمومی به اقدامات و تخلفات خود ادامه دهند و سعی داشتند که رفتارهای اصلاحی را تضعیف کنند اما ما مطمئنیم که با مدد حضرت زهرا(س) برنامه های عدالت محور در جهت حمایت از مردم و صیانت از جامعه پزشکی را با قوت ادامه خواهیم داد.

هاشمی گفت: اکنون زمان نظارت است و با قوت بیشتر و سرعت کمتر طرح های خود را ادامه می دهیم.

وزیر بهداشت از ارائه بسته حمایتی ویژه بیماران صعب العلاج خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این بسته ارائه خواهد شد و علت تاخیر در ارائه آن شناسایی افراد نیازمند است تا حق به حق دار برسد.

هاشمی با اعلام آمادگی دولت برای حمایت از خیران با هدف رفع نیازهای بیماران محروم بویژه صعب العلاج، گفت: جهت گیری دولت بیشتر متوجه کاهش هزینه ها و ارتقا سطح سلامت و بهداشت است.

وی گفت: معتقدم سیمای خدمت با گذشته متفاوت و رو به ارتقاء است البته کاستی هایی نیز وجود دارد که از آن بی اطلاع نیستیم اما از صاحبنظران نیز می خواهیم که ما را از مشکلات مطلع کنند.

هاشمی با بیان اینکه در بررسی طرح بودجه حوزه سلامت حاشیه هایی در خصوص اعداد و ارقام مطرح می شد و همچنان نیز ادامه دارد، گفت: این گونه اقدامات در بدبین شدن مردم و جامعه تاثیرگذار است.