آموزش شیوه سرقت از برنامه شوک

به گزارشافکارنیوز،روز ۲۷ فروردین ماه امسال مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از سرقت لوازم داخل خودرواش شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار ما، وی گفت: کارمند یکی از ادارات دولتی هستم و خودروام پراید است. شب قبل پرایدم را جلوی خانه‌ام در یکی از خیابان‌های افسریه پارک کردم. صبح وقتی به سراغ پرایدم آمدم متوجه شدم سارق به صندوق عقب خودروام دستبرد زده و زاپاس و وسایلی را که داخل آن داشتم، سرقت کرده‌ است.

بعد از مطرح شدن این شکایت، مأموران با شکایت‌های مشابهی مواجه شدند که نشان می‌داد این سارق در حوالی افسریه به صندوق عقب خودروها دستبرد می‌زند. بعد از آن پرونده به دستور قاضی نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

همزمان با ادامه تحقیقات، شاکیان دیگری به اداره آگاهی مراجعه کردند. یکی از شاکیان گفت: شامگاه ۲۳ خردادماه خودرو پرایدم را جلوی خانه‌ام در افسریه پارک کردم. ساعتی بعد متوجه شدم که در صندوق عقب پرایدم باز است. بعد از بررسی متوجه شدم وسایل داخل صندوق سرقت شده است. در حالی که هر روز شکایت‌های بیشتری به پلیس گزارش می‌شد، کارآگاهان در بررسی‌های میدانی به مرد جوانی که در حال فروش لوازم خودرو بود مظنون شدند و او را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد مدتی است در حوالی افسریه به صندوق عقب خودروها دستبرد می‌زند. متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی نصرتی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

خودت را معرفی کن؟
وحید هستم ۲۷ ساله.

مجردی؟
نه متأهل هستم. پنج سال قبل ازدواج کردم و یک فرزند هم در راه داریم.

به مواد مخدر اعتیاد داری؟
نه، من اصلاً سیگار هم نمی‌کشم.

پس چرا دزدی می‌کنی؟
چون راحت است و خیلی زحمت ندارد.

چطوری؟
مثلاً در طول چند ثانیه صندوق عقب یک خودرو را باز می‌کنم و زاپاس و وسایل داخل آن را سرقت می‌کنم و بعدش هم به راحتی می‌فروشم.

فقط زاپاس می‌دزدی؟
نه، وسایل باارزش دیگری هم پیدا می‌شود.

زاپاس سرقتی را چند می‌فروختی؟
بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان.

قبلاً چکاره بودی؟
نقاش ساختمان بودم.

چه شد که به سرقت روی آوردی؟
راستش کار نقاشی خیلی سخت بود و درآمدش هم کم تا اینکه یک روز در حال تماشای تلویزیون بودم که برنامه شوک را پخش کرد. خیلی به این برنامه علاقه‌مند شدم و همیشه آن را پیگیری می‌کردم. سارقان از روش‌های سرقت‌شان می‌گفتند تا اینکه متوجه شدم سرقت کار ساده‌ای است و به راحتی می‌توانی درآمد کسب کرد بدون اینکه زحمت زیادی بکشی. من در برنامه شوک طرز باز کردن قفل صندوق عقب خودرو‌ها را از زبان سارقان یاد گرفتم و فهمیدم که تنها ابزار این سرقت فقط یک پیچ گوشتی است به همین خاطر کنجکاو شدم و اولین سرقتم را در ابتدای امسال رقم زدم.

بعد چه شد؟
وقتی اولین صندوق را باز کردم و زاپاس آن را به مبلغ ۶۰ هزار تومان فروختم، شب بعد به سراغ خودروی دیگری رفتم و ادامه دادم تا اینکه دستگیر شدم.

تا زمانی که دستگیر شدی به چند خودرو دستبرد زدی؟
دقیق نمی‌دانم اما بیش از ۱۰۰ صندوق عقب را باز کردم و زاپاسش را سرقت کردم.

همسرت هم از موضوع سرقت‌ها خبر داشت؟
نه، پس از اینکه‌ برای نقاشی نرفتم به همسرم گفتم که در شیفت شب شرکتی استخدام شده‌ام. بعد از سرقت، زاپاس و لوازم سرقتی را در انباری که از قبل اجاره کرده بودم می‌گذاشتم و بعد می‌فروختم.

روزها چکار می‌کردی؟
من شب‌کار بودم و روز‌ها می‌خوابیدم تا عصر و بعد هم می‌رفتم زاپاس سرقتی را می‌فروختم.
الان که دستگیر شده‌ای چه احساسی داری؟
پشيمان هستم. همسرم وقتي فهميد قصد داشت از من جدا شود و من به او قول دادم بعد از آزادي كار شرافتمندانهاي را انتخاب كنم و ديگر دزدي نكنم.