دكتر عبدالفتاح طاروطی، قاری مصری و از اعضای هیأت داوران بیست و هشتمین دوره مسابقات بینالمللی قرآن كریم كه در حاشیه دیدار رهبر معظم انقلاب با شركتكنندگان در این مسابقات گفت: ما احساس میكنیم كه آیتالله خامنهای از حافظان قرآن هستند و نیز به تجوید تسلط دارند و از شناخت كافی نسبت به علم مقامات تلاوت برخوردارند. از نحوه استماع ایشان میفهمم كه رهبر انقلاب گاهی اوقات، برخی خطاهای حرفه ای قراء در وقف و ابتدا و یا ادای مقامات تلاوت را به خوبی متوجه میشوند كه البته این موضوع، مسئولیت ما را در رعایت قوانین تلاوت سنگینتر میكند.

به گزارش آتی نیوز عبدالفتاح طاروطی همچنین با بیان اینکه از اولین سال حضورش در ایران و تلاوت در حضور رهبر انقلاب چهارده سال می‌گذرد، افزود: جلساتی که در محضر آیت‌الله خامنه‌ای تلاوت داشتم، از خاطرات جالب زندگی من محسوب می‌شود، خصوصاً همین جلسه آخر که صحبت نسبتاً مفصل‌تری میان من و ایشان صورت گرفت.

البته در این سفر دو مرتبه خدمت ایشان رسیدم؛ یک‌بار قبل از آغاز دیدار که با گروهی از قاریان به محضر رهبر انقلاب مشرف شدیم. وقتی من را معرفی کردند، رهبر انقلاب اسلامی گفتند که من ایشان را می‌شناسم و تلاوت‌هایشان را پیگیری می‌کنم.»

بعد از تلاوت نیز در جلسه عمومی خدمت ایشان رسیدم و رهبر انقلاب فرمودند: «تلاوت خوب و تأثیرگزار و محزونی بود و اشک ما را جاری کرد. به خاطر این صوت و تلاوت زیبا تبریک می‌گویم.»

من در پاسخ گفتم «من نیز به شما تبریک می‌گویم؛ به خاطر انقلاب اسلامی مصر که به برکت انقلاب اسلامی ایران رخ داده است. ایشان پاسخ دادند: «انقلاب اسلامی مصر به برکت قرآن شکل گرفته و إن‌شاءالله به سایر کشورها نیز سرایت خواهد کرد و پیروزی در سراسر جهان اسلام نزدیک خواهد بود.»

پس از آن نیز سخنان رهبر انقلاب در جلسه از گیرایی خاصی برخوردار بود، خصوصاً برای من که قاری قرآن هستم، بازگویی آیه شریفه «إن ینصرکم الله فلاغالب لکم» از رهبر انقلاب حلاوت دیگری داشت که ایشان روی این آیه تأکید ویژه‌ای داشتند.

انعکاس خطبه‌های عربی رهبر انقلاب در خانه‌های مردم مصر
این قاری مصری در خصوص ارتباط فکری علما و مردم مصر با اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای گفت: علما و عموم مردم مصر به اندیشه‌های رهبر انقلاب اسلامی ایران اعتقاد خاصی دارند، که این مسئله به خصوص در جریانات اخیر به خوبی خود را نشان داده است. به طور مثال، در جمعه معروف التحریر که آیت‌الله خامنه‌ای قسمتی از خطبه‌های نماز جمعه خود را به زبان عربی خواندند و موضوع آن را به مصر اختصاص دادند، این خطبه‌ها در تلویزیون‌های بزرگ شهری پخش می‌شد و مردم به صورت گروهی این خطبه‌ها را دنبال می‌کردند. خیلی‌ها نیز در خانه‌هایشان به این خطبه گوش می دادند.

قرآن مایه پیوند ماست
اهتمام خاص آیتالله خامنهای به قرآن، بسیاری از قراء جهان اسلام را به ایشان پیوند زده است و این مایه مباهات برای همه ماست. زیرا به نظر ما از تفاوتهای عمده رهبر انقلاب اسلامی ایران با سایر رهبران جهان این است كه ایشان به مردم نزدیكند و بین ایشان و مردم هیچ فاصلهای نیست. مردم قلباً دوستشان دارند چون از خود مردم هستند و جزو طبقه خاصی نیستند كه به واسطه آن به رهبری رسیده باشند.