" خانم‌های کلاهبردار " دستگیر شدند

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتای پایتخت در توضیح کلاهبرداری اینترنتی به شکایات تعدادی از شهروندان تهرانی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ارائه شماره تلفن داخلی و نیز اعلام شماره حساب به نام یک زن جهت پرداخت هزینه خرید اینترنتی برخی از اجناس(خیالی) نظیر کیف، شال، کفش و لباس شیوه این تیهکار اینترنتی جهت کلاهبرداری از قربانیان این پرونده بوده است.

وی با اشاره به بازداشت سه خانم ۲۰ تا ۲۵ ساله به عنوان متهم این پرونده اظهار داشت: این سه زن به عنوان رابط جهت جذب مشتری اینترنتی و ارائه وجوه با متهم اصلی همکاری می‌کردند.

رئیس پلیس فتا تهران در ادامه گفت: هر چند مطابق اظهارات شکات، سرکرده اصل این باند در ترکیه به سر می‌برد، اما با عملیات مهندسی معکوس پلیس فتا اثبات شد که نه تنها متهم اصلی در ترکیه نبوده بلکه این فرد هدایت این تیم کلاهبرداری را از داخل کشور برعهده داشته است.

سرهنگ کاکوان به دستگیری این متهم در زمان فرار به خارج از کشور و نیز اعتراف وی به کلاهبرداری ۱۰۰میلیون تومانی در بازجویی‌های اولیه اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند تاکنون ۳۷نفر از شهروندان مدعی اخاذی جمعا به میزان ۵میلیون تومان به این شیوه بوده‌اند اما باید گفت اعتراف این فرد مبنی بر کلاه برداری ۱۰۰میلیون تومانی اینترنتی به معنای عدم شکایت سایر افراد تاکنون بوده است.

این مقام مسئول انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به این شیوه متضرر شدهاند میتوانند با مراجعه به پلیس فتای شهر تهران و یا سایر استانها نسبت به تنظیم درخواست شکایت جهت رسیدگی پرونده خود اقدام نمایند.