اسکان ۱۳۳ هزار زائر پیاده مشهدالرضا

به گزارشافکارنیوز،سید جواد موسوی در خصوص زائران پیاده مشهدالرضا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مهمان‌پذیرها و ۸۵ درصد هتل‌آپارتمان‌ها و در کل بیش از ۹۰ درصد واحدهای اقامتی مشهد پُر است و غیر از اینها پیش‌بینی ۱۷ هزار اسکان اضطراری و سالن‌های ورزشی و تفریحی و سرپوشیده کردیم که اگر باران و برفی آمد در شرایط اضطراری بتوانیم زائران را در آنجا اسکان دهیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۶۲ هزار زائر پیاده برای زیارت امام رضا علیه‌السلام به مشهد آمدند و پیش‌بینی کردیم که امسال این تعداد ۲۰ درصد رشد داشته باشد که تا شب گذشته ۱۳۲ هزار و ۶۸۳ نفر را اسکان دادیم که این تعداد در ۱۲۶ مکان که مدیریت ۱۹ مکان آن را سازمان حج و ۱۲ فضا را خادمان آستان قدس رضوی به عنوان کفشداران مدیریت می‌کنند و تعدادی را مردم خودکفا در دست دارند که حدود ۲۰ هزار نفر را اسکان داده‌ند. همچنین اماکن دیگری برای اقامت هم وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: صبحانه و ناهار و شام گرم به زائران پیاده‌ توسط جمعیت خدمتگزاران داده می‌شود و مدیریت این کار توسط جمعیت خدمتگزار انجام شده است که ۱۸۶ مکان را در مسیر ۶ محور مواصلاتی به مشهد تعبیه کردند. همچنین در بین راه ۸۶ فضا برای اسکان موقت داشتیم.

معاون اسکان و پذیرایی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین کاروان پیاده‌ای که وارد مشهد شدند ۴۵۰۰ نفر از نیشابور به مشهد آمدند و بعد از آن دسته ۳۵۰۰ نفری بودند. الآن حدود ۳۰ هزار غذای گرم توسط خیرین طبخ شده است که بین این زائران توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: عدد اسکان ۲۵۰ هزار زائر پیاده به مشهد را تایید نمی‌کنیم.

در عین حال مسعود مجردی، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی به خبرنگار ما از ورود ۳۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا علیهالسلام خبر داد.