ویژگی‌های یک همسر مطلوب

به گزارشافکارنیوز،بهمن بهمنی عصر امروز در همایش ازدواج و سبک زندگی اسلامی در همدان، با بیان اینکه انتخاب همسر از مقولات مهم زندگی هر فرد است، افزود: نیاز به تغذیه، حفاظت و التیام در زمینه‌های مختلف جسمی، معنوی، روانی و… در درون خانواده‌‌ها باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: وجود خانواده به عنوان درمانگر هر یک از اعضاء مهم بوده تا بتوانند به رشد خود رسیده و در صورت بروز مشکل الیتام‌بخش باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره وجود خانواده‌های مختلف عنوان کرد: برخی از خانواده‌ها تنها حکم سرپناه را دارند بدین معنا که افراد، صبح از خانه بیرون رفته و فقط برای شب به منزل برمی‌گردند.

وی با اهمیت به تغذیه روان آدمی، افزود: فرد با داشتن حریم و حرمت به روان سالم می‌رسد و اگر خانواده‌ای نتواند حریم و حرمت را به اعضای خود هدیه دهد نسبت به آن اعضا نارس است.

بهمنی با بیان اینکه همه ما به خانواده سالم نیاز داریم تا همه‌جانبه رشد پیدا کنیم، افزود: جوانان باید همسری که شریک زندگی بوده و مناسب است را برای ازدواج انتخاب کنند.

وی با اشاره به تفاوت‌های زوجین، گفت: ازدواج متأثر از فرهنگ، ارزش‌ها، باورها، سطح هوش، سن و نوع نگاه به آموزه‌های دینی و باورهای مذهبی است که باید مورد توجه باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سن، شاخص رشد و عدد تقریبی در ازدواج است و فرمول واحدی ندارد، عنوان کرد: شرط سن در ازدواج همیشه لازم نبوده و همیشه نیز درست نیست.

وی با اشاره به خانواده‌های پایدار و متعالی، گفت: هر خانواده پایداری لزوماً متعالی نیست و اگر خانواده‌ای در شرایط خود باقی می‌ماند و رشد اعضای خانواده را تأمین می‌کند کافی نخواهد بود.

بهمنی با بیان اینکه خانواده متعالی یعنی با هستی اجتماعی و مفهوم کلی انسانیت ارتباط داشتن؛ در ادامه افزود: تلقی شدن از عشق شبیه تملک است و اگر تصاحب و تملک در عشق باشد ازدواج را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: کسانی که در این شرایط ازدواج می‌کنند اگر آداب همسرداری را رعایت کنند ازدواج آنها تبدیل به عشق می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نقطه مقابل عشق؛ تنفر نیست، افزود: شیفتگی وقتی ایجاد می‌شود که دو فرد بر اساس شباهت به هم نزدیک باشند و بعد از روابط صمیمانه نیز متوجه اشتباه خود می‌شوند.

وی با بیان اینکه آداب زندگی زناشویی باید توسط زن و مرد رعایت شود، افزود: تصویری که ما از همسر داریم باید اصلاح شود که این امر نیاز به آموزش دارد.

بهمنی در پایان با بیان اینکه متأسفانه هیچ کس به دختران و پسران ما آموزش نمیدهد که زندگی زناشویی چه چیزی است، خواستار توجه به رفع این مشکل شد.